Mure kaaluga 01.02.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mul mure järgmine, olen 25aastane noormees, pikkus 181cm kaal 125kg, kehamassi indeks 38,16. Mu kaal hakkas tõusma juba pärast puberteeti kuskil 17 - 18 aastaselt kaalusin 100 kg. Mul valutavad põlved väga tihti, alaselja valud. Mul on veel ilmselt soodumus diabeedile ja vererõhutõvele, kuna mu esivanem on diabeedik 2. aste ja vererõhutõbi samuti. Küsimus: kas mind aitaks maovähendusoperatsioon? Kuna ma olen internetis lugenud palju ja läbi käib alati, et kui kaal hakkab normaalkaalust 30 kg üle, siis on tegemist tugeva rasvumisega, mis oleks parim abi sellise kaalu kaotamisega maovähendusoperatsioon.
Palun, saate mind natukene valgustada, kas oleks see valik õige?
Kuna ma söö regulaarselt, töö on samuti füüsiline ja kaal ei kao kuskile.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja teel ei saa otsustada, kas maovähenduslõikus oleks teie puhul õige otsus. Isegi kui lõikus osutuks võimalikuks, tuleks eelnevalt selgitada välja kaalutõusu põhjused ning nendega siis ka tegeleda. Kutsun teid vastuvõtule, et leida teie probleemile võimalik parim lahendustee,
Heade soovidega, dr.Ehala