Pidev soolase isu 05.09.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 22a tervislike elulaadidega naine. Tekkis selline küsimus, et millest võib tuleneda see, et viimasel ajal on mul kohutav soolase isu. Toitun enamjaolt tervislikult ja aedviljad, puuviljad on igapäevases menüüd, seega erinevaid vitamiine ja aineid peaksin tegelikult ju oma toiduga kätte saama küll. Selline soolase isu tõus tundub mulle eriti kahtlasena. Pole stressis, teen regulaarselt sporti ja ei suitseta. Kas võib olla, et selline isu annab märku, et mingisugusest ainest võib organismis ikkagi puudu olla? Või millest see võib tuleneda?
Ette tänades,
Külli
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Mulle jääb kirja põhjal arusaamatuks, kas peate soolase toidu all silmas praade, suppe, salateid laiemalt (mida kõnepruugis sageli nimetatakse soolaseks toiduks)või siis mõtlete vajadust lisada toiduvalmistmisel enam soola. Võimalik, et teie menüü vajab mingi koha pealt täiustamist ja tasakaalustamist. Millistest toitainetest (ja kas üldse) võiks puudu tulla saab ikkagi otsustada konkreetselt menüü analüüsi näol. Teinekord võivad esineda aga lühiajalised maitse eelistuste muutused viitamata mingile olulisele kõrvalekaldele organismis.
Heade soovidega, dr.Ehala