kehakaal 24.02.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
TERE.
OLEN MURES OMA KEHAKAALUGA.OLEN 40-A NAINE PIKKUS ON 1.74 JA KEHAKAAL ON PRAEGU 80,0 JA SEE HAKKAS TÕUSMA PEALE TEISE LAPSE SÜNDI 4-A TAGASI.OLEN PROOVINUD SEDA LANGETADA JA SAANUD SELLE 70.0 PEALE KUID MÕNE AJA JOOKSUL SEE TÕUSEB IKKA 80.0 JA PÜSIB KINDLALT EI SIIA EI SINNA.OLI N ENNE TEIST LAST OLNUD IKKA KAALUS 60.0-65.0KG,MILLEST SEE, ?SÖÖN KÕIKKE JA VAHEL ON KA MAGUSA HIMU.TUNNEN ET MU KEHAKAAL EI OLE PÄRIS ÕIGE.MIDA PEAN TEGEMA SELLEKS .TEIE VASTUST OOTAMA JÄÄDES,TÄNAN.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Inimest nägemata, saan anda ikkagi ainult üldisi soovitusi.
Tasakaalustatud toitumise nurgakivideks on korrapära, mitmekülgsus ja vastavus teie päevasele energiavajadusele. Lisage menüüsse enam puu- ja köögivilja (vähemalt 200-300. gr päevas). Vähendage rasvade tarbimist, eriti loomset päritolu rasvade tarbimist. Vältige maiustamist ja seda eriti tühja kõhuga. Lülitage menüüst välja magusad joogid (coca, sprite,jms). Sama oluline kui toitumine on igapäevane liikumiskoormus. Alustada võib kasvõi 20. minutist, kuid pidage silmas, et koormust oleks püsivalt igas päevas. Ühegi ajutise dieediga kestvat tulemust ei saavuta. Mõelge vajalikud muutused läbi. Tähtis ei ole muuta kõike kohe ja kiiresti. Oluline on, et muutused, mis oma elurežiimi tehakse, oleks püsivad ning tagaksid lõppkukkuvõttes meile hea enesetunde ning tervise.
Heade soovidega, dr.Ehala