olen ülekaaluline 13.11.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 13-aastane,162 cm pikk ja kaalun 72 kilo.Ma ei oska selle kaaluga midagi peale hakata.Arst on küll öelnud ,et mingeid dieete pole vaja ,sest olen veel teismeeas,aga ma kardan,at see ülekaal ei lähegi ära.
Aidake palun!
Katrin!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Ülekaal ei lähe kuskile kui enda harjumusi ei muudeta. Mis on teievanuste põhiprobleemid? Ebaregulaarne toitumine ning söögikordade vahelejätmine. Magusate coca-jookide ja fast-food´i (liig)tarbimine. Vähene füüsiline koormus. Vähene puu-ja köögiviljade tarbimine. Teisisõnu, energiat saadakse enam kui kulutatakse. Samas on plussiks see, et teie vanuses toimub kasvamine ning iga lisandunud sentimeeter (isegi kui kaal numbriliselt ei muutu) tähendab kaalu langetamist. Seega, vaadake üle oma toidulaud ning pange endale eesmärgid liikumise ja sportliku tegevuse osas (N: vähemalt 2-3. km kõndi iga päev). Samuti tasub end kurssi viia toitumise põhitõdedega (N: terviseinfo.ee).
Heade soovidega, dr.Ehala