Alakaal ja rasestumine 11.03.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Olen 26aastane neiu, terve elu olnud alakaaluline, hetkene kaal 45 pikkus 1.71.
Suurim kaal, mis õnnestunud saada - 47-48.
Ülesöömisi pole kunagi olnud ja oksendamist samuti, ei saa aru ka, et näljutaks ennast. Päevad käivad ilusti, samuti ka voolus. Kas minu seisus on võimalik rasestuda või ei ja kui suurt tähtsust omab siin alakaal??
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Alakaal võib olla viljatuse riskifaktoriks. Oluline on selgitada, miks ikkagi taoline väike kaal püsib ning lihtsam viis alustuseks on teha oma menüü ja füüsilise koormuse korralik analüüs, et selgitada, kas kulutatud ja saadud energia on ikkagi tasakaalus.
Heade soovidega, dr. Ehala