Alakaal 02.02.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Minu probleem seisneb selles, et olen üritanud juba 2 aastat kaalus juurde võtta, aga see pole õnnestunud. Olin nüüd haige nädal aega ja võtsin korraga 3 kilo alla. Olen 165 pikk ja kaalun 45 kg. Minu meelest on seda väga vähe ja üldse ebameeldiv olla nii peenike. Mõtlesin, et küsin Teilt nõu, et mida ma edaspidi sööma peaks, et lisakilosid saada ja oma vorm korda saada? Ja mis tekitaks suuremat isu, kuna isuga on ka probleeme?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
una eelmine mulle saadetud küsimus oli analoogne, siis saadan teile ka analoogse vastuse. Küsimus on, et kas kaalulangus on seotud tervise- või toitumisprobleemidega. Kui te ei ole, siis soovitaksin teha siiski tervisekontrolli. Mis puudutab toitumist, siis esimese asjana tuleks selgeks teha, kas päevane saadud energiakogus toidu näol vastab teie vajadustele. Selleks tuleks pidada toitumispäevikut ning saadut analüüsida. Abiks võite siin kasutada toitumine.ee lehekülge. Toitumine olgu korrapärane ning toidukordade vahed ei tohiks ületada 3 tundi, seega olgu vähemalt 3 põhitoidukorda ja mõned vahepalad. Vajadusel võite tulla vastuvõtule.
Heade soovidega, dr.Ehala