Trenn ja toitumine 18.06.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Küsisin kunagi trenni ja toitumise kohta. Olen oma tarkusest toimetaja, aga nüüd on tekkinud mingi arusaamatu tagasilöök. Söön nagu varem, teen trenni vähemalt kolm korda nädalas, aga kui võimalik siis iga päev (sõidan jalgrattaga ja kodus velotrenazhööril).
Salapärastel asjaoludel kaalu alanemise asemel on hoopis lisandunud kilod ja seda lühikses aja jooksul. Olen 176 cm pikk ja kaalusin pärast dieedi lõppu 63-64 kilo. Olin selle üle rõõmus, sain juurde motivatsiooni veelgi rohkem treenida ja liigutada. Nüüd aga olen kaaluma hakanud 65 ja 66 ja kardan, et lähiajal veelgi enam. Kas võib põhjuseks olla lihaste suurenemise arvelt tulevad kilod või on mu organism läinud kuidagi säästurezhiimile? Mida teha?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Võimalik et kaal on tõusnud suurenenud lihasmassi arvelt kuna loen kirjast välja, et treeningkoormus on pidevalt tõusnud. Samas tahaksin küsida, et mida kujutas endast peetud dieet (-kaalusin pärast dieedi lõppu 63-64 kilo) ning kas see erines tugevalt teie tavapärasest toitumisest. Ka siin võib peituda tagasitulevate kilode põhjus.
Heade soovidega, dr.Ehala