liiga kõhn 04.10.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 20.a kaalun 45kg,pikkus on 160.Olen liiga peenike,tahaks olla natuke pontsakam!!Puusakondid on näha,kintsud liiga peenikesed.Kohutav masendus on peal!Vaatan teisi oma sõbrannasi ja kadestan,neid kes on pontsakamad!Puusadele tahaks juurde võtta,mõndadel on puusadel need nn sangad,parem kui oleksid sangad,aga mitte puusakondid väljas!Kintsud võiksid olla paksemad,tagumik võiks olla ka pontsakam!Ometi söön korralikult ja ei näljuta!Isegi õhtuti tuleb söögiisu, mingi kella üheksa ajal söön vahel magusat ja veel näksin midagi!aaa..tahaks veel seda lisada, et peale sünnitust läksin kõhnaks,aastase lapsega kodus hetkel.Enne sünnitust kõik need aastad olin hoopis pontsakam!Olen selline inimene ,kes saaks juurde võtta,sest ema ja teised perekonnas ei ole nii väga peenikesed,ka natuke potsakamad aga mitte just paksud. Mulle on soovitatud hakata kasutama neid igasugu massilisajaid ja valgu pulbreid ,mida sportlased kasutavad !Aga kas tasub seda keemiat süüa ja kas aitaks? Mis nõu oskate Teie anda ?Kuidas peaksin hakkama toituma või mida sellessuhtes tegema, et juurde võtaksin??
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Esiteks tuleks ikkagi selgeks teha kaalulanguse põhjus. Sageli on väike kehakaal inimese omapära, kuid kuna teie kaal on langenud peale sünnitust peaks ühelt poolt üle vaatama toitumis-liikumiskoormuse ning teiselt poolt tegema ehk mõned täpsustavad analüüsid, selgitamaks välja võimalikke muutusi teie organismi töös. Selleks võite tulla nii minu vastuvõtule (tel 533 18 008) kui pöörduda ka oma perearsti poole.
Heade soovidega, dr.Ehala