Toitumine 11.01.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mure on minu tütres kes on 12a ja tema menüü koosneb võisaiast, kalapulkadest ja hommikuhelvestest.Õnneks joob ka vägä palju piima. Kommid ja suhkur talle sobivad ka. Sellise menüü juurde pöördus ta juba alates kolmandast eluaastast(enne seda sõi kõike mis talle valmistasin ja probleeme ei olnud).Kõik meelitused ja keelitused ei ole meid kuhugi viinud.Perearst on asjast teadlik ja ütleb analüüsid on korras, pikkus ja kaal korras järelikult ei vaja ta organism rohkem. Tüdruk ise on vägägi energiline.Neuroloogi ja psühholoogi juures oleme ka käinud, ei ole ka sealt abi saanud.Kuidas saada lõpuks ometi see laps sõõma?Kodus olemas ka teine laps noorem(4a) ja temal ei ole selliseid probleeme.
See ei saa ju olla noormalne kasvava organismi jaoks?
Lootust kaotamas ema
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Menüüst, mida kirjeldate, ei saa teie tütar kindlasti kätte tema intensiivses kasvuperioodis olevale organismile vajalikke aineid. Meie keha on vägagi vastupidav ning puudujäägid, mida toob endaga taoline toitumine, ilmnevad tavaliselt alles aastate pärast. Kellegi pereliikme söömisharjumuste muutmine on tavaliselt ühisettevõte ning seega mõelge, kas oleks võimalik jätta mingil perioodil teatud toiduained koju ostmata (maiustused, kokajoogid, sai, vm). Kui kõik tütrele meelepärane on pidvalt käeulatuses ning kui tal endal pole motivatsiooni asjadekäigu parandamiseks, on pea võimatu edu loota. Teie enda rahulik meel ja kannatlikkus ning isiklik eeskuju on parimaks vahendiks, et tasapisi uusi ja vajalikke toiduaineid menüüsse tuua. Kindlasti puu- ning juurvilju. Pikad loengud tekitavad enamjaolt trotsi ja lähevad kurtidele kõrvadele. Emana ehk oskate ära tabada, millal on see õige moment, et mõni väiksm rahulik kommentaar teha. Teie tütre toitumistava ei lase tal kindlasti kätte saada kõiki talle vajalikke mineraale ning vitamiine, mistõttu tuleks vähemalt paar korda aastas läbi teha ka eale sobiv vitamiinikuur.
Kannatlikkust ja head tahet soovides, Kristel Ehala-Aleksejev