Maks ja alkohol 02.04.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tervist!
Küsimus siis selline, et kumb mõjub maksale "kergemalt" (kahjustab maksa vähem)- kas pudel viina või 10 pudelit õlut?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Millal ja mis määral maks alkoholi toimel kahjustatud saab sõltub alkoholi kogustest, tarbimise eriipäradest kui ka inimese pärilikest eelsoodumustest.
10 pudelit 5,2% õlu ehk siis 5 L 5,2%= 20 alkoholiühikut
1L viina(40%)= 32,5 alkoholiühikut
Kumbki variant pole hea ning kui sellised kogused on teie elus tavapärased, siis mõjutab see kindlasti tervist laiemalt (mitte ainult maksa)
Parimatega, dr.Ehala