Alakaal 31.10.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Alustaks siis sellest, et ma olen 17 aastane neiu, 169 cm pikk ja kaalun 43 kilo. Parematel päevadel 45. Mul on ka füüsiline puue ja sellest tingitud lihaskõhetus, mistõttu tuhara- ja reielihased väiksemad on. See mõjub ka kindlasti kaalule, sest lihasmass on üpris raske. Väljanägemiselt olen ma kõhn, aga mitte haiglaselt kõhn. Siiski mõjub alakaal mu tervisele.
Mul on diagnoositud kõikuv veresuhkur. Söön magusat palju, hakkab paha. Ei söö üldse, hakkab paha. Ja mul on nõrk immuunsüsteem. Alakaal võimendab seda, mistõttu ma olen tihti haige. Kui ma haige olen, siis söön vähem ja võtan veelgi rohkem kaalust alla. Nõiaring.
Ma söön suhteliselt regulaarselt siiski, aga näksin palju vahepeal. Söön päris kiiresti ka. Mul on suguvõsas juba kiire ainevahetus, kõik oleme kõhnad.
vanemad arvavad, et ehk vanemaks kasvades tuleb ka kaalu juurde, aga mind end hakkab kergelt häirima juba see pidev haigestumine. Sellepärast olekski veidi abi vaja.
Lisaks tahtsin veel küsida.. Ma lähen arvatavasti varsti jalaga seoses operatsioonile ja ma mõtlesin, et kuna ma siis juba haiglas olen (arvatavasti Tallinna Regionaalhaigla) siis külastaksin ka dieediarsti. Kas seal on pikad järjekorrad ja pead varasemalt juba aja kirja panema?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kaaluga seotud probleemidest arusaamiseks tuleks pidada toitumispäevikut, selleks et selgitada, mida oleks vaja muuta. Tähelepanu tuleb pöörata mitte ainult piisavale kaloraažile, aga ka toiduvaliku kvaliteedile ehk teisisõnu sellele, kas saate oma menüüst kätte kõik vajaminevad toitained. Toitumise põhialustega saate tutvuda leheküljel toitumine.ee . Kui soovite võite tulla individuaalseks nõustamiseks vastuvõtule (vastuvõtud toimuvad Tallinnas - Gonsiori 3, reg: 533 18 008).
Tallinna Regionaalhaigla dieedinõustamise osas ei oska ma teile kahjuks nõu anda.
Heade soovidega, dr.Ehala