toitumine 02.03.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. küsimus niisugune, et mida tähendab vedelikupeetus. Mure on mul nimelt selles, et ma ei saavuta kuidagi sellist keha, nagu tahaksin. Pidevalt, juba aastaid tegelen ma oma kehaprobleemiga. Ma tegelen palju spordiga, toitun vastavalt oma veregrupile(A-veregrupp), aga kaalus alla ma ei võta. Lugesin sellist raamatut nagu "Veekose dieet", olen ka selle raamatu järgi toiminud, aga mulle ei mõju mitte miski. Ma ei ole ülekaaluline, vaid ma ei saavuta kuidagi trimmis keha. Vahest on ka selline tunne, et olen üleni paistes. Hommikuti on silmaalused täiesti kottis. Olen ka LPG ravikuure läbi teinud. Vähesel määral peale kuuri tunnen ennast paremini.Kõige hullem probleem on lõtvunud kõht. Olen juba meeleheitel, ei oska ennast enam ise aidata. Mida teha. Teid ette tänades.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teid nägemata (teadmata teie kaalu, pikkust, vanust), lugedes teie kirja jääb mulle mulje, et olete enda vastu liialt karm ja ehk kipute kõigi protseduuride ja dieetidega liialdama. Lihtsustatult öeldes võite taoliselt toimides oma organismi ainult segadusse ajada ning ühel hetkel ei reageeri teie keha enam kõigele ettevõetule. Tervise ja hea vormi aluskivideks on toitumise kohapealt korrapära, mitmekülgsus ja vastavus ealistele kui ka füüsilistele vajadustele. Kui vaatamata normis kaalule häirib teid lõtvunud kõht, siis see ei tähenda kindlasti vedelikupeetust organismis. Siinkohal tuleks aru pidada mõne treeneriga, kes aitaks teil koostada programmi kogu vööpiirkonna treenimiseks. Soovi korral olete alati teretulnud vastuvõtule (reg: 533 18 008)
Heade soovidega, dr.Ehala