Kaalutõus 09.03.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Müstiline kaalutõus ehk siis aastal 2016 talv alustasin oma toitumise jälgmist fitlapi abiga. sain kaalu ilusasti liikuma ja alla 61-le, mis on minu jaoks ok. Aga sel ajal tegin ka väga intensiivseid treeninguid (ca 6x nädalas erinevad jooksutreeningud). Mai kuuks olid jooksu tulemused märgatavalt paranenud, aga siis mingist hetkest hakkas kõik allapoole liikuma ja ei saanud enam üldse joosta normaalse pulsiga. Keha oli liiga nõrk. Lõpetasin Fitlapitamise ära ja hakkasin sööma tunde järgi. Vaikselt tuli paar kilo tagasi, mis oli ka norm. Andsin enda mõtlemise järgi kehale aega taastuda. Eelmise aasta alguses hakkasin uuesti maratoniks valmistuma (2016 ei suutnud seda ära joosta, sest iga liigutus tõi pulsi kõrgustesse), teadsin et pean saama kaalu tagasi 60le, et oleks lihtsam joosta. Fitlapi enam kasutada selleks ei julgend. Loobusin lihtsalt magusast ja rämpsust ning jälgisin mida teen. Trenne endiselt 6 tükki nädalas. See aga ei andnud tulemusi. kaal enam alla 63 mitte kuidagi ei läinud (kontrollisin, et kas on lihaste arvelt see kasv, aga ei olnud). Sügisel (2017) otsustasin, et räägin mõne toitumisnõustajaga, et mida teha. Selgus, et olingi Fitlapi jälgides ja minu treening koormust vaadates liiga vähe söönud, et kaloraaz peaks väheamalt 1900kcal. Pandi paika vahekord valkude, süsivesikute ja rasvade osas. 30/40/30. jälgisin ja olin eeskujulik ja kaal hakkas tõusma. Kuu ajaga olin jõudnud 65-66-le. Lõpetasin selle ära. Katsetasin ka toidutalumatust, et äkki mu keha lihtsalt ei suuda seedida midagi. Ka selle järgi ei juhtunud midagi ja kaal on pigem kasvu suunas. Nüüdseks on mu kaal juba 69;( (ja trenne on endiselt 5-6, segamini nii aeroobsed kui jõutreeningud.) Ja siin ei ole tegu lihastega, ma näen et reaalselt olen rasvunud. Ma ei suuda leida lahendust, mida tegema peaks või on äkki mingi tervislik probleemi, mis pärsib kaalulangust? Pillide söömise lõpetasin ka ära.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Selliste treeningkoormuste ja eesmärkidega vajate väga täpset toitumise analüüsi lähtuvalt füüsilisest koormusest. Mulle jääb ebaselgeks ka valitud toitainete vahekord. Lisaks tuleb toitumiskava juures arvestada kehakompositsiooniga ning töö-ja uneajaga. Soovitan teil oma toitumise ja treeningkoormused väga täpselt nädala jooksul kirja panna ning pöörduda nõustamisele. Kui soovite tulla minu vastuvõtule, siis saate registreeruda toitumine@kliinikum.ee
Parimatega, dr. Ehala