Tere. Juba paar kuud hooldan ma oma halvatud ema.Meil pole kunagi olnud eriliselt häid suhteid.Elasin nagu tema elu.Kunagi ei teinud ma seda mida vaja,millal vaja,ja kuidas vaja.Olen vanuselt juba üle neljakümne.Siiani ma tunnen,et ma kardan oma ema.Abielus ma ei ole,elan vabalt juba kaheksa aastat ühe mehega.Eelmised suhted on liiva jooksnud,Võib-olla ka sellepärast,et elan oma emaga koos.Õnneks on mu elukaaslane väga mõistev ja arusaaja inimene,kes on mulle suureks toeks.Nüüd aga tunnen ,et olen murdumas.Emal on passiive ellusuhtumisega,tihti käivad tal masendushood.Nutab ja kaebleb.Ootab surma.Püüan tema tuju üleval hoida ,aga eriti see ei õnnestu.Ainulut ise tunnen,kuidas jõud hakkab otsa saama.Kardan ka oma intiimelu pärast.Tunnen ,et ei suuda olla enam voodis vaba.Näen silme ees naist,kelle intiimsed kehaosad vajavad puhastamist,"siibri"allapanekut,või lihtsalt kuivaks panemist.Kas olen juba lootusetult läbi omadega ,kuidas natukenegi ennast ja oma peret veel aidata.Tänan,et mind ära kuulasite.

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Voodihaige hooldamine on katsumus igale inimesele. Praegusel eluetapil on Teil tarvis mõelda eelkõige enda peale. Saan aru, et Te olete kurnatud ja väsinud. Võib-olla oleks kedagi, keda saaksite endale appi ema hooldama. Kindlasti ärge unustage, et on tulemas suvi ja puhkuste aega. Te vajate puhkust kodust eemal rohkem kui keegi teine. Palgake selleks ajaks keegi, kes ema eest hoolitseb. Arvatavasti ei ole Teil emaga kerge kokkuleppeid teha ja kompromisse leida. Masenduse ja depressiooni ennetamiseks soovitaksin pöörduda psühholoogi poole, et arutada, kuidas paremini toime tulle voodihaige emaga ja iseenda eluga. Psühholoogilise nõustamise keskuses SENSUS võtab vastu kogenud kriisinõustaja, psühholoog Kaia Kastepõld. Temaga vestlusest oleks kindlasti abi. Võib-olla oleks ka ema nõus psühholoogiga vestlema. Kui tegemist on inimesega, kes ise ei saa vastuvõtule tulla, teeb psühholoog ka koduvisiite.