Akne. 26.02.16 / Perearst

Külastaja küsib:

Kuna hetkel veebis ükski nahaarst ei nõusta, siis loodan ehk perearst oskab selles küsimuses nõu anda. Olen alates 13. eluaastast võidelnud akne ja rasuse näonahaga. Lisaks on mul terve elu olnud rasused juuksed ning viimase viie aasta jooksul on läinud juuksed ja näonahk eriti rasuseks. Esialgu nahaarstid kirjutasid akne vastu mulle erinevad pealemääritavaid ravimeid, mille mõju oli marginaalne ning antibiootikume, mille mõju oli ajutine. Sügisel vahetasin nahaarsti, kes kirjutas mulle ravimit roaccutane. Kaalun 60kg ning võtsin päevas 40mg. See ravim aitas suurepäraselt kõikide nimetatud probleemide vastu. Pole vist vaja rääkidagi, kuidas ma ei suutnudki ette kujutada, et mu välimus võib nii palju paraneda sellise väikse asja muutmisest. Küll aga tekkis mul peale kahte kuud roaccutane võtmist jalgadele veider sügelev lööve ning arst otsustas, et lõpetan ravimi võtmise või vähemalt teeksin võtmisest pausi. Tarbisin ka ravimi võtmise ajal vähesel määral alkoholi, ent näidud olid korras. Paraku peale ravimi ära jätmist hakkasid juuksed ja näonahk taas ebanormaalselt kiiresti rasuseks muutuma. Akne tuli ka tagasi, kuid mitte nii hirmsal kujul kui see oli enne ravimi võtmist. Otsustasin akne ravi jätkata antibeebipillidega ning günekoloog kirjutas mulle välja Diane-35 ravimid, mida nüüdseks olen 2 nädalat võtnud. Viimaste päevade jooksul on mu näonahk järsult läinud tagasi selliseks, nagu oli see enne roaccutane võtmist. Kas see võib olla esialgne reaktsioon Diane pillidele või on nüüd see moment, kus roaccutane mõju on täielikult möödas ning olen oma vana näonaha juures tagasi (Roaccutane lühikese/olematu kuuriga lõpetasin 3 kuud tagasi). Millal võin loota, et Diane pillid mõjuma hakkavad ning kas neid on üldse mõistlik tarvitada või on tõenäoline, et ühel hetkel pean nende võtmise lõpetama ning siis tuleb akne tagasi? Samuti küsin, kas mul oleks ehk järgmine aasta hoopis mõistlik uus (seekord pikem ja alkoholivaba) roaccutane kuur läbi teha ning loota, et tulemus (sh rasused juuksed ja peanahk mingilgi määral paranevad).
Samuti küsin ka sellise ravimi kohta, nagu spironolactone. USAs kirjutatakse seda akne korral üsna tihti välja. Minu nahaarst polnud aga sellest ravimist kuulnud. Kas seda ka Eestis akne vastu kirjutatakse?
Samuti soovin küsida ka, mida teha juhtudel kui Diane tõttu on tõusnud vererõhk või peaks kehakaal tõusma? Kas on võimalik sellisel juhul seda vahetada mõne muu aknet raviva antibeebipilli vastu, näiteks Jeanine või peaks ka selle võtmise lõpetama?

Arst vastas:

Madis Veskimägi

dr Madis Veskimägi

Perearst

Tõstamaa Tervisekeskus

Tere
Palju küsimusi. Arvan teadvat, mida tähendab kena näolapp noorele naisele, siis proovin vastata.
Roaccutane on üldiselt äärmuslik vahend akne korral kui miski muu ei aita. Diane 35 arvatakse olevat antiandrogeense toimega kontratseptiiv, millel peaks olema rasueritust pidurdav toime. Olen selle toimet jälginud paarikümnel neiul-naisel ja ausalt öelda, toime on pikem ettekujutus. Praegu saadaval vahenditest tundub kõige toimivam ja ohutum olevat Duac-Gel, õhtuti määrida. Skinoren oleks järgmine valik. Kas olete Duac-Geli kasutanud- ikka mitmed kuud ja siis saab hinnata toimet. Spironolacton on K säilitav diureetikum, st veerohi. Ka mina pole kuulnud selle kasutamisest akne korral. Soovitan pidada akne päevikut, otsida seoseid akne ägenemise ja söödud toiduainete, stressi jm vahel. Kuidas Teie näole mõjub mõõdukas päike ja merevesi, nt suvel meres ujudes. Muidugi on päike kuulutatud naha vaenlaseks nr.1, kuid mõõdukalt on see ikkagi hea. Ja kas tegemist on üldse aknega- umbes sarnast haiguspilti võib anda haigus nimega rosatsea mõned vormid, selle ravi on teistmoodi kui akne ravi.
Aga jah, saan soovitada head koostööd oma arstidega ja julgen ka soovitada Duac-Geli, seda kirjutab kas perearst v nahaarst.
Head tervist soovides,
Madis Veskimägi

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Perearst

Sügelus

Tere. Nädala aega juba olnud sellinne sügelus kaelal ja küünarvartel. Vahel ka seljal. Tagasi pole tõmbunud. Mõni päev on asi hullem mõni päev parem. Alguse said need kaelast. Oskate öelda mille tegu?

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere !
Vaevuste esinemise aeg on lühike. Kahtlustan ülitundlikust mõne pesupulbri või pesuaine suhtes. Puudub lööve, see oleks juba viide teistele haigustele. Julgen soovitada prooviraviks käsimüügi ...

Loe edasi

Tere

Tere.

Sain ilmselt toidu mürgituse ( Tais ). Kas oskate soovitada mis peaksin ostma et kiirelt tervis tagasi tuleks.
Kõhu probleem ja nõrkus ja ilmselt ka üle 40 palavik.
Apteegis ...

Kristi Otsmaa

Vastas dr Kristi Otsmaa

Tere!
Aasiasse reisides on suur tõenäosus saada reisijate kõhulahtisus . Tavaliselt on haigus iseparanev ja möödub 4-6 päeva jooksul. Haigust võivad põhjustada nii bakterid, viirused kui ka parasiidid. ...

Loe edasi

Närviline põis

Tere. Ei tea kas pöörduda tuleks teie juurde või kuskile mujale aga kirjutan siiski siia oma loo ära.
Olen 26-aastane naine. Nimelt juba mitmeid aastaid tagasi algasid mul põie hädad. Kui kuskile ...

Kristi Otsmaa

Vastas dr Kristi Otsmaa

Tere!
Saan Teie kirjast aru, et viimastest uuringutest on möödas juba aastaid. Seetõttu soovitaksin pöörduda oma perearstile ja teatud uuringud korrata, et välistada kuseteede infektsioonid, diabeet, ...

Loe edasi

Närviline põis

Tere. Ei tea kas pöörduda tuleks teie juurde või kuskile mujale aga kirjutan siiski siia oma loo ära.
Olen 26-aastane naine. Nimelt juba mitmeid aastaid tagasi algasid mul põie hädad. Kui kuskile ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere !
Tänan usalduse eest. Olen kindel, et Teil puudub tõsine orgaaniline ehk kehaline haigus. Vaevused sobivad Teie märgitud närvilise põie ehk siis stress-inkontinentsile. See on sage probleem, ...

Loe edasi

Raske hingata

Tere! Mul on ca kuud olnud raske hingata. Otseselt ma ei hingelda, vererõhk on normis, SaO2 on 96-98%. Kuid midagi justkui rõhuks rinnus ja seljas abaluude vahel. EKG on tehtud korduvalt, võetid kõiksugu ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere !
Teile on tehtud kõik uuringud, et selgitada välja hingelduse põhjust kehalistest haigustest. Need on korras, see on väga hea, raske kehalise haiguse võimalus on välistatud. On olemas aga suur ...

Loe edasi

rasedus ja tuulerõuged

Tere.Olen 6 nädalat rase, ning minu vanemal pojal tulid tuulerõuged. Antud hetkel ei tea/ ei mäleta, kas olen ise tuulerõugeid põdenud. Kuidas peaksin edasi käituma. Kui raseduse algul peaksin ise jääma ...

Kristi Otsmaa

Vastas dr Kristi Otsmaa

Tere!
Tuulerõuged on piisknakkusena leviv väga nakkav viirushaigus. Kuna Eestis tuulerõugete vastu riikliku immuniseerimiskava raames ei vaktsineerita, haigestub enamik inimesi lapsepõlves. Teatud ...

Loe edasi

Kas refluks või miskit muud

Oleks selline küsimus, et kas on ka teisi kaaskannatajaid kes selle hullu asjaga on kimpus? Nimelt ma ei olegi siiamaani aru saanud kas mul on see haigus või on miskit muud. Nimelt detsembri kuus hakkas ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere !
Mõistan muret. Olete tõsise reflukshaiguse kohta väga noor, kuid kõik on võimalik. Kui Nexium toimib, siis see toetab veenvalt reflukshaiguse mõtet. Mul on mitmeid patsiente, kes on saanud ...

Loe edasi

Osaline värvipimedus ja juhiluba

Tere!
Värvipimeduse testi tegemisel selgus, et olen osaliselt värvipime (punane, roheline), tegelikuses aga tundub, et kõike värve näen ja kunagi sellest probleemi ei olnud.
Kas antud asjaolu ...

Kristi Otsmaa

Vastas dr Kristi Otsmaa

Tere!
Mootorsõidukijuhi tervisetõendi väljastamist reguleerib Vabariigi Valitsuse määrus “Mootorsõidukijuhi ja mootorsõiduki juhtimisõiguse taotleja ning trammijuhi ja trammi juhtimisõiguse taotleja ...

Loe edasi

Kõrge vererõhk

Tere
Olen võtnud viimased 2 aastat südamearsti soovitusel vererõhu rohtu Co-prenessa 4/1,25mg. Väga hästi sobinud ja kõik tip-top. Ainult pulss kippus vahel kõrge olema, ikka 90-100. Siis soovitas ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere !
Oletan, et vastasin Teie esimesele kirjale. Kui mitte, siis sealsed mõtted sobivad ka Teile. Kipun kahtlustama ärevushäiret, selle ravi on mitmekülgne, lisaks antidepressantidele ka psühhoteraapia, ...

Loe edasi

Valged moodustised keelel

Tere!
Mul on viimastel nädalatel (ehk isegi kauem, aga varem see asjaolu mind ei seganud) keelel mingid valged punnid - valutud ja näpuga üle tõmmates ei tunne. Paar päeva tagasi oli ühele neist ...

Kristi Otsmaa

Vastas dr Kristi Otsmaa

Tere!
Pildi järgi jääb mulje, et tegu on tõepoolest hambajälgedega keelel. Arvan, et mõistlik oleks esmalt asja arutada oma perearstiga ja välistada kilpnäärme ja seedetrakti haigused. Kui neid ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: