SOS pillid, ärevus ja tromboos 03.11.08 / Perearst

Külastaja küsib:

Tere. Olen 21 aastane naisterahvas. Septembri keskel võtsin SOS pille (Postinor), mis lõi tsükli päris sassi. Kuskil 11-12 päeva pärast seda tekkis selline paanikahoog (ei olnud nagu õhku, pea pööritas, oli väga paha), öösel tekkis paar õhtut ärevushoog, ehmatas virgeks- Nüüd on sellest kuu aega möödas ning ajad on olnud vahepeal pingelised ja stressirohked (peres ja ühe sõbraga raske haigus, koolis lõpetamisega seotud). Paar õhtut tagasi oli jälle öösel selline ärevushoog ning tihti on tunne, nagu süda lakkab kohe töötamast ja on hirm surma ees. Kas see võib olla ikka SOS tabletist (olen neid varem ka paar korda tarvitanud ja pole mingeid kõrvaltoimeid olnud) või siis hoopis stressist?
Lisaks on valutanud viimastel päevadel jalad. Mitte pidevalt, vaid vahepeal hakkaksid justkui õrnalt tuikama. Pole nii järsult pinget ka neile lisanud ega midagi. Lugesin, et SOS tabletid võivad põhjustada tromboosi ning jalgade valutamine on üks märk sellest. Kas on mingi võimalus, et tegu on ikkagi tromboosiga ning et SOS pillid ongi mu organismi kuidagi tuksi keeranud? Kui jalad valutavad edasi, siis lähen perearsti juurde niikui nii. Aga lihtsalt sooviks Teie arvamust selle kohta, et kas mul võib olla tromboos?

Arst vastas:

Madis Veskimägi

dr Madis Veskimägi

Perearst

Tõstamaa Tervisekeskus

Tere
Minu arvamus on see, et Teil EI OLE tromboos. Vast on veidi häirunud kestvast istumisest-tuupimisest venoosne äravool jalgadest, sellest veidi jalgade surinat, pinget ja turset.
Postinor on üsna suure hormoonisisaldusega kontratseptiiv, see on tõesti hädaabi pill.
Soovitan leida madala hormoonisisalduse ja väheste kõrvaltoimetega suukaudse rasestumisvastase vahendi. See mõjub üldiselt kah hästi. Stressiga toimetulek algab ennekõike mõtlemisest, abi võib olla ka sõpradest, psühholoogist. Ravimeid ei soovitaks kasutada, kuigi see oleks arstile lihtsam võimalus Teid veidi aidata.
Head tervist soovides,
Madis Veskimägi

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Perearst

Tervis

Tere

Mul on nimelt küsimus mida ma peaks tegema mul on ühel pool ninas vahet nagu olekskoorik mis lahti tuleb ja hakkab noh mitte päris verd tulema aga selline on, ja see on raseduse viisel ...

Kristi Otsmaa

Vastas dr Kristi Otsmaa

Tere!
Koorik ninas viitab, et nina limaskest on kuiv ja vajab niisutamist. Selleks sobivad apteekis käsimüügis olevad Nisita salv ja Coldastop ninaõli.
Teie küsimuse teisest poolest ei saanud ...

Loe edasi

Vermoxi kõrvalnähud

Meil on peres kaks last, 1,5 aastane tütar ja 3,5 aastane poeg. Poeg on juba üle poole aasta isutu, silmaalused sinised, viimased paar kuud kaebab kõhuvalu. Käisime perearstil, kes katsus kõhtu ja tegi ...

Kristi Otsmaa

Vastas dr Kristi Otsmaa

Tere!
Ilmselt olid Teie poja 2 kuud tagasi alanud sümptomid (isutus, kõhuvalu jne) tingitud solkmetest, mille raviks perearst kirjutas Vermoxi.
Vermox on reeglina hästi talutav ravim ja kõrvaltoimeid ...

Loe edasi

Kõrgvererõhutõbi ja kõrgenenud maksanäidud

Tere!
Kuidas peaks jätkama insuldijärgset ravi, kui maksanäidud on kõrged? Kas maksa toetavate preparaatide kasutamisest võiks abi olla?
Hetkel võetavad ravimid on Hjertemagnyl, Atorvastatin, ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere !
Tänan hea küsimuse eest. Proovin vastata. Maksatestid, ALAT ja ASAT on tõesti kõrged. Sellel on palju põhjuseid, Teie puhul kahtlustan atorvastatiini kõrvaltoimet. Kui Teil on tõesti päris ...

Loe edasi

neeruvalud?

Olen noor naine ja suurte terviseporbleemidega mind kurnatud õnneks ei ole.Nüüd aga juba üle kahe kuu painavad mind valud-krambid alaseljas.Põhjuseks võib olla ilmselt külmetus,töötan laos,kus õhk on pidevalt ...

Kristi Otsmaa

Vastas dr Kristi Otsmaa

Tere!
Kuna problem on kestnud juba 2 kuud oleks mõistlik seda siiski perearstile näidata. Perearst saab läbivaatluse ja lihtsate uuringute abil välistada neeruprobleemi ja vajadusel ka kopsuhaigused. ...

Loe edasi

Valu rinnus

Tere,mul on astma ja pronhilaiendi,saan ka ravi.Aga mis on kummaline,on see,kui hommikul ärkan,siis rinnus hakkab valutama,samuti vasak käsi,põhiliselt küünarnukist ja kiirgab labakätte.Selline tuim valu,käsi ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere !
Vastus lühike- kiiresti arsti vastuvõtule. EKG, koormustest, analüüsid. Seniks võiks katsetada valu korral nitrogültseriini keele alusi imeda. Kui tekib püsiv valu, kestusega üle 10 minuti, ...

Loe edasi

Kusihape ja liigesevalu

Hommikul ärkasin kerge varbavaluga,parema jala suurem varvas oli valus astudes. Jalga ära löönud ei ole. Päeva peale valu süvenes niivõrd,et ilma lonkamata ja ilma jalalaba küljele astumata kõndida ei ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere !
Ärge muretsege- Teie analüüs kusihappe osas on korras, selles suhtes muretsema ei pea. Ausalt öelda, ei ole oma u 100 000 vastuvõtu jooksul kohanud podagrat noorel naisel. Kuid varbaga midagi ...

Loe edasi

Villid

Selline mure , et teisipäeva òhtu hakkas naba juurest kihelema, kolmapäev oli juba siuke nagu esimesel pildi poolel ja tänaseks juba selline nagu teisel pildil ja naha alt on siuke kõva.
Kolmapäeval ...

Kristi Otsmaa

Vastas dr Kristi Otsmaa

Tere!
Grupiviisilised villid punetuse foonil võivad olla põhjustatud ka herpesviirusest. Soovitan teil pöörduda esimesel võimalusel oma perearsti poole, sest juhul kui tegu on herpesega, on ravi ...

Loe edasi

Valu

Tere!
13.11 öösel tekkis, nagu mingi asi voolas ja valgus mu soontesse,kudetesse ja hakkas selline spasmiline,hooline valu terves kehas pehmetes kudedes,käte peal kuni sõrmeotsteni,reied sääremarjast ...

Kristi Otsmaa

Vastas dr Kristi Otsmaa

Tere!
Kahjuks on kirjas toodud andmete põhjal võimatu öelda, millega on tegu. Esmalt tuleks korraldada põhjalik kliiniline läbivaatlus, uuringud ja analüüsid, et välja selgitada, millest valu on ...

Loe edasi

süda

tere, minu perearst on kalamajaperearst ja ta ei ole nõus mind saatma uuringutele. olen aastaid kannatanud eesti õigussüsteemi poolse ebaõiglase õiglustunde riivete all. esialgne kardiogramm oli õe sõnul ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere !
Enamus meditsiiniprobleeme tuleneb suhtlemisest. Üks pool ei räägi, kuna arvab, et teine pool teab niigi. Ja teine pool ei julge küsida. Ega muud, kui uuesti perearsti vastuvõtule, küsige ...

Loe edasi

Nõrkustunne õlas

Tere. Kirjutan murega mis algas u 2 nädalat tagasi. Tekkis nõrkus paremas õlas ja vahel surinad näppudes. Üks päev oli õlg parem ja siis oli imelik tunne lõuas ja keeleall. See läks üle 2 päevaga. Järgmine ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere !
Minu nõu on ikka lühike. Pöörduge arsti vastuvõtule, kes saab Teid vahetult näha, katsuda, kuulata, uurida. Tundub, et vaevused on seotud kaelanärvi haigusseisundiga, sellest need õla-käe ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: