Hiina restorani sündroom 06.12.06 / Perearst

Külastaja küsib:

Tere!
Mu abikaasa on üldiselt vaatamata oma 45- eluaastale olnud terve mees: vaid mõned kerged külmetushaigused ja allergia bensiinile (näole vuntside, kulmudele, otsmikule tekib valge korp, mis eemaldamisel kergelt veritseb).
Ent viimasel aastal on tekkinud häirivad vaevused: ebameeldivad kuumahood näol ja kaelal, nõrkus- ja iiveldustunne, hoolimata füüsilise töö vähesusele pidev väsimustunne ning viimasel ajal kanäo ja huulte ülemäärane paistetamine. Mehi on raske arsti juurde saada! Ikka on põhjenduseks, et küllap läheb üle... Kui palusin kirjeldada, mida ta kuumahoogude ajal (mitmeid kordi päevas) tunneb, siis selgitas ta, et tunne on nagu sööks hiina toitu - vürtsikat ja tšillist. Perega hiina tüüpi restoranides söömas käies naersime lastega, et isal on kiire ainevahetus, sest ta nägu pärlendas higist pärast paart suutäit.
Ühel hommikul jäi "Tervisioonist" kõrva väljend "hiina restorani sündroom". Kahjuks ei kuulnud, millest eelnevalt juttu oli; asi hakkas kummitama. Interneti otsingusüsteemi abil saadud kirjeid lugedes tundusid sümptonid ühesed. Tundub, et tegu võib olla tundlikkus naatriumglutamaatide suhtes.
Proovisime köögis teha olulisi ümberkorraldusi, sorteerides ära kõik toidu- ja maitseained (pooled Santa Maria maitseained sisaldasid maitsetugevdajat E 621). Avastasime, et väga paljud müüdavatest toiduainetest sisaldavad maitsetugevdajat, kusjuures vorstidele pole seda isegi pakenditele märgitud (küll leidsime antud lisandit Ausa Kauba märgi saanud verivorstidelt). Viimasel ajal on asi kontrolli all. Juba teist nädalat on kuumahoogusid minimaalselt, vaid väsimustunne on jäänud (seda võib muidugi põhjustada ka stress, töökoormus või porine - pime aastaaeg).
Ja nüüd küsimused. Kas antud sündroomi/ haigust diagnoositakse mingite analüüside või proovidega? Kas antud maitsetugevdajast loobumisele on lisaks ka medikamentne ravi? Mis juhtub, kui tõbe pikemalt ignoreeritakse (haiguse kulg)?
Teid vastuse eest ette tänades!

Arst vastas:

Madis Veskimägi

dr Madis Veskimägi

Perearst

Tõstamaa Tervisekeskus

Tere
Tänan usalduse eest !
Proovin vastata. Kirjeldate tänapäeval üsna sagedast problemi, toiduaine või mõne lisaaine talumatust. Mis just täpselt on raske öelda. Tänapäeval on võimalik teostada vereproovist paljude toiduainete ja lisaainete ülitundlikuse uuringud. Soovitan ka dr.Adik Levini konsultatsiooni ja võimalusel ka uuringuid. Seniks aga olgu toiduvalik tervislik ja mitmekesine. On olemas terve rida poode kus on võimalik osta keemiavaba toidukaupa. Võimalusel teha kaupa mõne usaldusväärse talumehega ja kasutada võimalikult loomulikult kasvatatud tooteid. Maitseaintetest soovitan taas looduslike taimseid maitseaineid, iisop, koriander, meliss, estragon, küüslauk, pipar, veidi ka soola. Kõik värvilised soolad on efektsed ja maitsvad kuid sisaldavad ka naatriumglutamaati ehk maitsetugevdajat, ka värvaineid. Neid tuleks vältida.
Head tervist soovides,
Madis Veskimägi

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Perearst

Tervis

Tere

Mul on nimelt küsimus mida ma peaks tegema mul on ühel pool ninas vahet nagu olekskoorik mis lahti tuleb ja hakkab noh mitte päris verd tulema aga selline on, ja see on raseduse viisel ...

Kristi Otsmaa

Vastas dr Kristi Otsmaa

Tere!
Koorik ninas viitab, et nina limaskest on kuiv ja vajab niisutamist. Selleks sobivad apteekis käsimüügis olevad Nisita salv ja Coldastop ninaõli.
Teie küsimuse teisest poolest ei saanud ...

Loe edasi

Vermoxi kõrvalnähud

Meil on peres kaks last, 1,5 aastane tütar ja 3,5 aastane poeg. Poeg on juba üle poole aasta isutu, silmaalused sinised, viimased paar kuud kaebab kõhuvalu. Käisime perearstil, kes katsus kõhtu ja tegi ...

Kristi Otsmaa

Vastas dr Kristi Otsmaa

Tere!
Ilmselt olid Teie poja 2 kuud tagasi alanud sümptomid (isutus, kõhuvalu jne) tingitud solkmetest, mille raviks perearst kirjutas Vermoxi.
Vermox on reeglina hästi talutav ravim ja kõrvaltoimeid ...

Loe edasi

Kõrgvererõhutõbi ja kõrgenenud maksanäidud

Tere!
Kuidas peaks jätkama insuldijärgset ravi, kui maksanäidud on kõrged? Kas maksa toetavate preparaatide kasutamisest võiks abi olla?
Hetkel võetavad ravimid on Hjertemagnyl, Atorvastatin, ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere !
Tänan hea küsimuse eest. Proovin vastata. Maksatestid, ALAT ja ASAT on tõesti kõrged. Sellel on palju põhjuseid, Teie puhul kahtlustan atorvastatiini kõrvaltoimet. Kui Teil on tõesti päris ...

Loe edasi

neeruvalud?

Olen noor naine ja suurte terviseporbleemidega mind kurnatud õnneks ei ole.Nüüd aga juba üle kahe kuu painavad mind valud-krambid alaseljas.Põhjuseks võib olla ilmselt külmetus,töötan laos,kus õhk on pidevalt ...

Kristi Otsmaa

Vastas dr Kristi Otsmaa

Tere!
Kuna problem on kestnud juba 2 kuud oleks mõistlik seda siiski perearstile näidata. Perearst saab läbivaatluse ja lihtsate uuringute abil välistada neeruprobleemi ja vajadusel ka kopsuhaigused. ...

Loe edasi

Valu rinnus

Tere,mul on astma ja pronhilaiendi,saan ka ravi.Aga mis on kummaline,on see,kui hommikul ärkan,siis rinnus hakkab valutama,samuti vasak käsi,põhiliselt küünarnukist ja kiirgab labakätte.Selline tuim valu,käsi ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere !
Vastus lühike- kiiresti arsti vastuvõtule. EKG, koormustest, analüüsid. Seniks võiks katsetada valu korral nitrogültseriini keele alusi imeda. Kui tekib püsiv valu, kestusega üle 10 minuti, ...

Loe edasi

Kusihape ja liigesevalu

Hommikul ärkasin kerge varbavaluga,parema jala suurem varvas oli valus astudes. Jalga ära löönud ei ole. Päeva peale valu süvenes niivõrd,et ilma lonkamata ja ilma jalalaba küljele astumata kõndida ei ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere !
Ärge muretsege- Teie analüüs kusihappe osas on korras, selles suhtes muretsema ei pea. Ausalt öelda, ei ole oma u 100 000 vastuvõtu jooksul kohanud podagrat noorel naisel. Kuid varbaga midagi ...

Loe edasi

Villid

Selline mure , et teisipäeva òhtu hakkas naba juurest kihelema, kolmapäev oli juba siuke nagu esimesel pildi poolel ja tänaseks juba selline nagu teisel pildil ja naha alt on siuke kõva.
Kolmapäeval ...

Kristi Otsmaa

Vastas dr Kristi Otsmaa

Tere!
Grupiviisilised villid punetuse foonil võivad olla põhjustatud ka herpesviirusest. Soovitan teil pöörduda esimesel võimalusel oma perearsti poole, sest juhul kui tegu on herpesega, on ravi ...

Loe edasi

Valu

Tere!
13.11 öösel tekkis, nagu mingi asi voolas ja valgus mu soontesse,kudetesse ja hakkas selline spasmiline,hooline valu terves kehas pehmetes kudedes,käte peal kuni sõrmeotsteni,reied sääremarjast ...

Kristi Otsmaa

Vastas dr Kristi Otsmaa

Tere!
Kahjuks on kirjas toodud andmete põhjal võimatu öelda, millega on tegu. Esmalt tuleks korraldada põhjalik kliiniline läbivaatlus, uuringud ja analüüsid, et välja selgitada, millest valu on ...

Loe edasi

süda

tere, minu perearst on kalamajaperearst ja ta ei ole nõus mind saatma uuringutele. olen aastaid kannatanud eesti õigussüsteemi poolse ebaõiglase õiglustunde riivete all. esialgne kardiogramm oli õe sõnul ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere !
Enamus meditsiiniprobleeme tuleneb suhtlemisest. Üks pool ei räägi, kuna arvab, et teine pool teab niigi. Ja teine pool ei julge küsida. Ega muud, kui uuesti perearsti vastuvõtule, küsige ...

Loe edasi

Nõrkustunne õlas

Tere. Kirjutan murega mis algas u 2 nädalat tagasi. Tekkis nõrkus paremas õlas ja vahel surinad näppudes. Üks päev oli õlg parem ja siis oli imelik tunne lõuas ja keeleall. See läks üle 2 päevaga. Järgmine ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere !
Minu nõu on ikka lühike. Pöörduge arsti vastuvõtule, kes saab Teid vahetult näha, katsuda, kuulata, uurida. Tundub, et vaevused on seotud kaelanärvi haigusseisundiga, sellest need õla-käe ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: