ravimite koostoime 12.05.03 / Perearst

Külastaja küsib:

Kas eakam inimene, kes tarvitab mitmeid erinevaid ravimeid, võib sattuda olukorda, kus ravimid hakkavad avaldama ebasoovitavaid koostoimeid? 78-aastane naispatsient tarbib vererõhu alandajat, südamerohtu, rütmihäirete ravimit, hormoonpreparaati, tugevatoimelist rahustit, unerohtu. Mida arvate?

Arst vastas:

Madis Veskimägi

dr Madis Veskimägi

Perearst

Tõstamaa Tervisekeskus

Tervist
Mulle tundub asi kahtlane: üldjuhul peaks olema vererõhurohi, südameravim ja rütmihäire preparaat üks ja sama medikament, vähemalt on võimalik valida 1 tablett millel on kõik need toimed olemas. Juba 3-4 ravimi koostoime on prognoosimatu, see sõltub annusest, inimese vanusest, maksa ja neerude seisundist, ainevahetustüübist jne jne. Soovitan raviarstiga koos vaadata raviskeem üle ja valida tema soovitusel 1-2 kõige enam näidustatud ravimit. Ka rahusti ja unerohu pikaaegne tarvitamine, so üle 2-3 nädala ei ole õige, see loob eeldused ravimsõltuvuse tekkeks.
Head tervist soovides Madis Veskimägi

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Perearst

öine higistamine

Tere.

Minu mureks on öine higistamine. Algas see u. 3 kuud tagasi ja on iga öö kestnud. Higistamine on päris tugev, nii et särk on hommikuks läbimärg. Oktoobris põdesin külmetushaigust, mille ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere
Esitasite mulle mõtlemapaneva küsimuse. Kõigepealt pean märkima, et ma ei tea Teie põhihaigust. Teie vanuses võib selleks olla müokardiit, kardiomüopaatia, algav hüpertooniatõbi, neerudest tingitud ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi