Tervislik toitumine 865 teemat   948 postitust foorumis

Lisa vastus

Otsustasin, et olen edukas ainult siis kui ...

Autor: Airi 08.10.03 07:47

Otsustasin, et olen edukas ainult siis kui ma midagi oma toitumisviisis radikaalselt ei muuda. See tekitanuks mulle vaid lisastressi. Edasi otsustasin ma, et ma TAHAN seda teha ja ma saavutan oma eesmärgi. Selleks käisin 2 kuus rühmas ja sain vajaliku info. Rohkem ei käinud, sest mulle ei meeldinud ameerika stiilis huraaa-tunnid.

OK, materjalid käes, ostsin enese kaalumiseks elektroonilise kaalu. Sünnipäevaks sain kinkekaardid ja nende eest ostsin elektroonilise toidukaalu (700 krooni). Siis hakkasin pihta: loobusin töö juures söömisest, kaalusin kõik, mis süüa tahtsin ära. Koosasin endale Excelisse oma saleduspäeviku, mille abil oli väga lihtne päevapunkte kokku arvutada. Kaalud trükkisin ka sinna: väga hea oli vaadata, et kaal langeb. Alguses mõned nädalad vähenesin pooleteise kilo kaupa.

Mida sõin? Ütlesin, et otsustasin olla edukas oma toitumisharjumusi oluliselt muutmata. Eestlane sööb kartulit, liha, leiba, saia, sinki jms kraami. Kaalusin kõik ära, punkte ei ületanud ja sõin. Sama toitu kui peregi. Näiteks keedan ju ikka kartuleid ja teen lihahautisi. Need sobivad ka kaalujälgijatele. Keeduvorsti, viinereid ja sardelle sõin kaks korda aastas, st väga harva. Ostsin puhast liha ehk nt Nõo rulaadi, kalkunisinki jms. Vahel harva tegin endale eraldi ka.

Rusikareegliks võtsin programmi raudsed põhimõtted:
2 portsu kaltsiumitsisaldavaid toiduaineid, nt juust, jogurt(ma ei joo piima);
2 korda õli, rasva vms päevas
200 g puuvilja
300 g juurvilja.

Ülejäänu oli vabalt valida. Ja mõnel päeval toitusin vaid võileibadest: kui punktid kokku lugeda, miks ei peaks edu tagama ka MÕNI selline päev. Kommid, jäätise,kringli panin ka kirja ja sõin: nadalas võis selleks kulutada 14 punkti.

Jõuludeks säästsin punkte ja ei jõudnud seda ühe õhtuga ära kulutada. Näiteks sööme perega siiani hapukapsaid, kus pole üldse rasva: teen neid "Knorri" vedela maitseainega supile ja praele, see annab kapsale mõnusa pruunika värvuse ja hea maitse.

Vett jõin iga päev 8 klaasi. Mõnikord "Fun" joogikontsentraadiga, vahel kasutasin kihisevaid vitamiinitablette ja eriti head on mineraalveed, kus on kõrge kaltsiumisisaldus: pudelil kirjas, 300-400 mg/l. Sellised on nt Narzan, Fuldataler ja oli ka Jessentuki nr 14. Nii saab koos veega ka kaltsiumi!

Lisapunkte liikumisega ei teeninud, sest ma olin nii paks, et ei tahtnud. Olin 68 kilone ja siis ühe aasta pärast 104 kg! Liig mis liig. Alguses ajas ahastama, siis vahetasin arsti, et kehakaalutõusu põhjustanud ravimit välja vahetada ning siis otsustasin, et olla noor ja paks ma ei kavatse.

Põhimõtteliselt kasutasin ja saaksid ka kõik teised hakkama esimese kahe-kolme nädala materjalidega kui juurde osta Ostujuht. (Nüüd võtan kaalujälgijate rühmadel leiva käest...)

Aga kõige esimeseks motiveerijaks, mis mind käima lükkas, nii et ma end kokku võtsin ja tegin, oli raamat "Jah, sa suudad!" Lugege, kasvõi esimesi lehekülgi ja vaadake, kas teile jääb veel mingeid vabandusi või ettekäändeid alles... Mul ei jäänud!

Soovin teile edu!

Teata sobimatust kommentaarist
 

Lisa vastus

Saada