Suitsetamine 679 teemat   739 postitust foorumis

Lisa vastus

Kuidas loobuda?

Autor: Jüri 06.02.10 21:45

Tahan suitsetamisest loobuda,aga tahtejõudu napib.Naine ajab närvi,siis läheb pakk suitsu päevas.
Kuidas loobuda suitsetamisest?

Teata sobimatust kommentaarist
Autor: Nõuanne   06.02.10 21:45

Esimene samm: kindel otsus. Vajalik võib olla tugev eneseveenmine ja/või enesesisendus.
Teine samm: meetodi paikapanek. Kas ropsupealt maha jätta või järk-järgult vähendades.
Kolmas samm: sobiva asendustegevuse leidmine (väga oluline!). Näiteks: nätsu närimine, kommi lutsutamine, rohelise tee joomine. Või ka: trenn, värske õhu kätte minek, sõprade seltskond jne.
Neljas samm: abivahendite kasutamise otsustamine. Suitsetamisvastased plaastrid, tabletid (nt wellbutrin). Tugirühmad suitsetamise mahajätjatele. Lähedaste inimeste ja sõprade toetus. Religioossed inimesed (ja mitte ainult nemad) — pöördumine Jumala poole ja abi ning tahtejõu palumine.
Viies samm: segavate asjaolude elimineerimine. Kui probleemiks on naine, kes ajab närvi — tuleb leida mingi kasvõi ajutine lahendus. Vestlus naisega, probleemide selgitamine ja lahtirääkimine, temapoolse toetuse palumine.
Kuues samm: tegutsemine.
Lisanõksud: enese tunnustamine ja premeerimine, kui mahajätmine kulgeb plaanipäraselt. Kõigile tuttavatele teatamine oma otsusest suitsetamine maha jätta. Suitsetajate seltskonna vältimine (mõneks ajaks).

Teata sobimatust kommentaarist
Autor: HJ   22.02.10 01:14

Jüri, kuigi Nõuanne-l olid kindlasti parimad kavatsused soovitaksin ma kaaluda ka minu nõuandeid. Olen tegelenud antud vallas piisavalt, et näha põhilisi probleeme suitsetajate juures

• pane paika kuupäev, mil sa otsustad mahajätta. Kuni selle päevani jätka suitsetamist nagu tavaliselt – ära piira oma suitsetamist, see muudab sigaretid sinu silmis hoopis väärtuslikumaks ja sa hakkad pikisilmi järgmist sigaretti ootama.

• Oota oma mahajätmist õhinal. Selle asemel, et eeldada, et sa tunned end ilmajäetuna ja õnnetuna – oota rõõmsalt päeva, mil sa oled lõpuks vaba.

• Pea meeles, et sa ei loobu millestki - see on väga negatiivne termin – keegi ei taha olla loobuja! Selle asemel otsusta, et sa lihtsalt jätad suitsetamise. Sinust saab mittesuitsetaja, mitte endine suitsetaja!

• Kui mõni võõras pakub sulle peol suitsu, siis ütle lihtsalt „ei aitäh, ma ei suitseta“. See võtab tähelepanu sinult ja kui nad näevad, kui hästi sa endaga toime tuleb, võib se neidki suitsetamisest loobumist kaaluma panna. See tekitab sinus meeldiva tunde ja kinnitab veelkord, et mahajtämine oli ainuõige otsus.

• Ära kunagi lollita end, et võid aeg-ajalt teha juhusliku sigareti või paar mahvi peol – lihtsalt seltskonna mõttes. Sa kas naased vana kombe juurde tagasi suitsetades sama palju kui varem või hakkab tihedus ja kogus suurenema vähe haaval. Ära mõtle kunagi , et see on üks suits, vaid tea, et selle ühe suitsuga kaasneb veel 100 000.

• Ära muutu „ümbersündinud suitsetajaks“, kellekski, kes kaagutab ja näägutab teiste suitsetajate kallal ja räägib kolmandal päeval, kui rõve suitsuhais on – sa tekitad teistes halva tunde ja sind hakatakse lihtsalt vältima ning sa muutud vägagi ebapopulaarseks – sa ei saavuta sellega midagi. Ela ja lase teistel elada! Tuleta endale meelde, kui väga nad sind ennast häirisid, kui sa ise suitsetaja olid.

• Väldi igasugust asendust. Kui sa asendad sigaretid šokolaadiga võtad sa kaalus juurde ja oled õnnetu. Isegi pealtnäha süütud asendused sigaretile, nagu selleri pulgad või porgand jäädvustavad tunde, et sa oled millestki olulisest ilma jäänud. Tuleta endale meelde, et sa ei loobu millestki – sa vabaned suitsetamisest. Suitsetamisele asenduse otsimine oleks sama, kui paranedes angiinist otsid sa sellele asendust gripi näol. Sa ei sündinud sigaret näpu vahel – suitsetamine tekitas sinus tühimiku ja nüüd sellest vabanedes oled sa taas tervik – sa ei vaja mingit asendust.

• Kui sul on mahajätmisega siiski raskusi, siis võta julgelt ühendust Allen Carr’i Easyway kliinikuga, www.allencarr.ee

Teata sobimatust kommentaarist
 

Lisa vastus

Saada