Laktoositalumatus 02.02.24 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mulle tehti laktoositalumatuse geenitest ja selgus, et on laktoositalumatus. Genotüüp cc. Nagu ma aru saan, siis tegemist on primaarse hüpolaktaasiaga ja ma võin piimatooteid ikkagi süüa, aga laktoosivabasid?
Ette tänades
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Jah, kui on olemas CC genotüüp ja laktoositalumatus, võib laktoosivabade piimatoodete tarbimine olla ohutu ja kasulik.
Laktoositalumatus on seisund, kus organismil on raskusi laktoosi seedimisega, mis on looduslik suhkur piimatoodetes. See on tingitud laktaasi ensüümi puudulikkusest, mis tavaliselt lagundab laktoosi lihtsateks suhkruteks, mida organism omastab. CC genotüüp on seotud selle talumatuse esinemisega.
Laktoosivabad piimatooted, nagu laktoosivaba piim, jogurtid ja paljud juustud, on läbinud spetsiaalse töötluse, mille tulemusel on laktoosi tase neis oluliselt vähenenud. See võimaldab laktoositalumatusega inimestel neid tooteid tarbida ilma negatiivsete tagajärgedeta.