steatoos 29.11.21 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mul on ülekaal, KMI on 26. Mul diagnoositi steatoos ja elastograa uuringul tase F1. Kas kehakaalu normaliseerimisel ja liikumise suurendamisel on võimalik taastada maksa normaalne seisund?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Oluline on muuta nii toitumis- kui liikumisharjumusi ja välistada alkoholitarvitamine. Tähtis on ka, mis põhjustel taoline seisund on kujunenud, aga kindlasti toob eluviisi ja toitumise ülevaatamine siin kasu.
Parimatega, dr. Ehala