Maksa detox vähipatsiendil 19.07.17 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Palun öelge, kas on ohutu teha maksa detox'i, kui patsiendil on maksavähk?Tean, et vähipatsienditele on hädavajalik teha detox'i, kuna keha on mürgitud toksiinidega keemiast ja vähirakkudest.
Kuidas saab seda teha?
Lugupidamisega
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja teel siin nõu anda ei saa, sest kui ka mõningatest toidulisanditest võib teatud juhtudel kasu olla, tuleb teada täpset diagnoosi ja praegust ravi. Muidu võib kasu asemel kahju teha. Esmatähtis on aga, et taolise patsiendi vajadused erinevate toitainete kohalt (valgud, süsivesikud, rasvad, jm) oleks täidetud. Soovitan kõigepealt pidada nõu oma raviarstiga. Mis puudutab toitumist, siis tean, et Tallinnas saab sellealast nõu Põhja-Eesti Regionaalhaiglast, kus vähihaigetega tegelevad vajadusel toitumisnõustajad.
Parimatega, dr. Ehala