ülekaalulisus 21.02.17 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Olen olnud terveelu ülekaaluline, nüüd täpelt selliseseas kui tahaks hea välja näha. Mul ei lähe kaal kuidagi alla ja ma ei oska mitte midagi enam teha. Olen söönud valikuliselt ja liikumist on ka omajagu. Üks arst ütles kunagi, et tegemist on soodumusega, kas saab kuidagi midagi muuta ja mis arvate Xenicalist, kas see võiks mind paremale järjele aidata ?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Pärilikkus mängib teatud rolli meie kehatüübis ja -kaalus, aga alati annab midagi ära teha ja kindlasti ei tohiks kinni jääda mõttesse, et kõiges on süüdi geenid. Kõige sagedasem viga, mida näen ülekaalule kalduvate inimeste juures, on ranged dieedid. Kui inimene oma tüübilt on pigem salvestaja, mitte kulutaja, teevad ranged dieedid ja enesepiirangud asja pikas perspektiivis hoopis hullemaks. Enamjaolt oleks vajalik regulaarne söömine ja teatud osas ehk toiduvaliku jälgimine. Kirjast ei selgu kui suures ülekaalus olete ja kas olete teadlikult oma toitumist-liikumist analüüsinud. Ühestki kaalulangetamist toetavast preparaadist (sh. Xenicalist) pole kasu kui toitumine-liikumine ei vasta vajadustele. Kuna probleem on pikaaegne, siis soovitaksin teil nõu pidada mõne spetsialistiga, et koos teie praegust toitumiskava analüüsida ja vajadusel seda korrigeerida.
Parimatega, dr. Ehala