Toitumishäire 17.02.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Küsimus siis selline: kas ma peaksin pöörduma psühhiaatri poole, kuna ei oska õieti toituda? Kui ma söön, siis ikka korralikult (tugevalt), ja enam-vähem kõike, mis ette satub. Ja samas, kui siis püüan nö dieeti pidada, siis laskun äärmustesse, et siis söön 500-600 kcal päevas, ja teen tugevat trenni, samas mõne aja pärast tabab mind taas tagasilöök, ja söön jälle palju. Siis on hirmsad süümepiinad, ning harvad pole ka korrad, kui võtan kõhulahtistit. Ja ma arvan, et kui oksendamine ei oleks nii kole asi, siis ma ei kohkuks ka näppe kurku ajamast. Samas paanika kehakaalu pärast ei ole põhjendamatu, sest pikkust on kõigest 162 cm, ja kaalu 85kg. Mida teha?
Ette tänades Jana
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Psühhoterapeudiga konsulteerimine võib kindlasti kasuks tulla (TÜ Psühhiaatriakliiniku juures on olemas toitumishäiretega tegelev üksus), kuid selle kõrval vajaks paikapanemist ka päevane menüü, et vältida äärmusi ning tagada organismi tööks oluliste toitainete kättesaamine.
Heade soovidega, dr.Ehala