Kaalu tostmine 03.01.24 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Kysin oma ema kohta. Ta on 83 ja tal oli sydameoperatsioon ja selle tagajarjel eluohtlikud infektsioonid. 3 kuu jooksul ei olnud tal praktiliselt voimalik syya. Nyyd, lopuks on suuremad ohud moodas ja ta on esimest korda hakanud sooma. 3 ja poole kuuga on kaotanud 15 kilo.
Kysimus on selline: milline on moistlik kaalutous selles vanuses ja sellistel tingimustel? Kas kilo nadalas? Vahem, rohkem? Kust leida haid soovitusi stabiilseks kaalutousuks?
Tanades
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Tavaliselt on normaalne kaalutõus pärast pikka söömata perioodi umbes 0,5-1,5 kg nädalas, kuid igal konkreetsel juhul võib see oluliselt erineda. Samuti on oluline arvestada inimese üldist füüsilist seisundit, tema toitumist ning võimalikke piiranguid haiguste tõttu.
Pärast sellist tugevat kaalulangust ja rasket haigusperioodi on oluline pöörduda toitumisspetsialisti poole, et koostada individuaalne taastumiskava, sealhulgas dieet, harjutused ja muud terviseaspektid. Toitumisspetsialist suudab kohandada toitumist ja aktiivsuse režiimi vastavalt patsiendi vanusele ja tervislikule seisundile. Seda seetõttu, et see kõik on väga individuaalne. Üldised soovitused hõlmavad kolme kuni nelja söögikorra söömist väikeste portsjonitena, kus vahepalaks võib olla puuvilju või köögivilju, jalutuskäike värskes õhus ja kohustuslikku unerežiimi, magama minekut kell 21.30.