Kas maks läbi 04.06.20 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Alkohol püsib veres liiga pikalt, tõenäoliselt väljaauramiseni. 2 õlle või pitsi joomine annab tunda ülejärgmisel päeval pohmakaga, nagu oleks joodud liiga palju ja pikalt. Samuti pole tunda tavalist kõhu soojaks minemist peale alkoholi neelamist. Sümptom tekkis järsult 4a tagasi ja muid probleeme pole kaasa toonud, lihtsalt alkoholi tarbida ei saa. Varasemalt pole olnud liigtarvitaja kindlasti alla keskmise, ise hindaks ehk ligi 7 ühikut nädala kohta. Samas pole kinnipidanud ravimite ja alkoholi koostoime hoiatustest.
Kas minu seisund on ohtlik ja kohest arsti sekkumist nõudev?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Milline on teie maksa seisund saab kindlaks teha lihtsa vereanalüüsiga ja vajadusel ultraheli uuringu abil. Kirja põhjal selle üle otsustada ei saa. Seega soovitan teha tervisekontroll oma seisundi hindamiseks ja mõelda läbi ka eluviisiga seonduv.
Heade soovidega,
dr. Ehala