Maovähendusoperatsioon 14.05.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Olen just 19aastaseks saanud tüdruk.
Pikkust on mul 174,5cm ja kaal 113kg.
Ma olen proovinud nii paljusid asju, trenni, dieeti, näljutamist, tablette, kuid miski ei aita. Ei mäletagi, millal viimati alla 100kg kaalusin.
Olen mures, tahaksin oma noorust nautida. Jõudu mul ei ole. Vererõhk on kõrge ning ka veresuhkur on viimase piiri peal.
Kas minu jaoks oleks parim lahendus maovähendusoperatsioon?
Kuhu ma minema pean või millest alustama, et operatsioonile minna?
Kas mulle üldse tehtaks operatsioon?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Maovähenduslõikuse (lõikuse enda kui operatsioonivõimaluste ja kirurgide ) kohta saate lugeda leheküljelt kergemaks.ee
Minu soovitus aga enne taolise otsuse tegemist on endale selgeks teha, mis on teie kaalutõusu põhjused. Mida olete teinud ja mida tegemata jätnud. Vajadusel pöörduge mõne spetsialisti poole. Operatsioon on võimalus nii öelda uueks alguseks, kuid ka peale lõikust sõltub palju teist. Operatsioonivõimalust tasuks kaaluda kui viimast.
Parimatega, dr.Ehala