Kas liiga palju vitamiine manustada on see ohtlik? 09.03.26 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Kasutan iga päev multivitamiine ja kummikaru juuksevitamiine.
Kas neid koos manustada on ohtlik ja võib vitamiini üledoosi saada?
Arst vastas:
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere! Enamasti ei ole multivitamiini ja juuksevitamiinide koos võtmine ohtlik. Tähelepanelik tasub olla siis, kui mõlemad sisaldavad samu vitamiine (nt A-, D-, B6-vitamiin või biotiin), sest kogused võivad kokku minna liiga suureks. Vaata pakendilt annuseid – kui need kokku ei ületa oluliselt päevast soovituslikku kogust, on koos manustamine tavaliselt ohutu.