Kaalu langus ja isutus 16.09.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Asi algas umbes pool aastat tagasi. Olen alla võtnud, kuigi kaal püsib hetkel samal tasem koguaeg, siis teistele nähtavalt olen ma alla võtnud. Perearst arvas, et mul on stress. On tõesti olnud pingelised ajad ja muresi palju. Sellest tulenevalt arvati, et on kaalulangus tulnud ja vahepeal lõid rinddu valud, kestsid u 6 sekundit, kus kõvemini sissehingates lõi hinge kinni valust. Kas võib põhjustada see tõesti stress või võib olla mõni tõsisem haigus?lisan veel, et kuus umbes nädal-kaks on selline periood, kus ma aboluutselt süüa ei soovi. Kõht küll annab märku, et on tühi, kuid isu pole millegi järele. Ja vahepeal jällegi lähevad isud normaalseks tagasi.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Isutus ja kaalulangus võivad olla seotud stressiga, kuid kui see on kestnud juba kuid , tuleks teha nii terviseuuringud kui käia ka nõustamisel psühholoogi või vajadusel psühhiaatri juures, vältimaks protsessi süvenemist.
Parimatega, dr. Ehala