Maovähendusoperatsioon 30.10.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, olen 21 aastane noormees, pikkuseks on 180-182 cm ja kaaluks 130-132 kg. Oleks soov teada, kas oleks võimalik seda maovähendusoperatsiooni teaha ja kas enne seda on vaja mingid arstlikud kontrollid teaostada ja spetsjalistide juures käia.
Samuti sooviks teada, kas sellise operatsiooni eest maksab haigekassa või tuleb see ise kinni maksta? Kui tuleb ise maksta, siis kui palju selline operstsioon maksab? Ja kui pikad on ootejärjekorrad sellise operatsiooni puhul?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Soovitan teil tutvuda infoga, mis on kirjas kodulehel kergemaks.ee
Selleks et oma küsimustele vastuseid saada peate minema operatsioone tegeva kirurgi vastuvõtule, sest vastuvõetav otsus oleneb konkreetsest juhtumist ja patsiendi seisundist. Ravijärjekorrad on ilmselt erinevates haiglates erinevad, sellegi kohta annab infot opereeriv kirurg. Väga kergekäeliselt ma teil operatsiooni teed minna ei soovita. Operatsioonist üksi jääb väheseks kui te ise samal ajal oma elustiili ja toitumist ei muuda.
Heade soovidega, dr.Ehala