Kaalulangetamine 16.11.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Nagu paljud teised, olen ma saanud ennast normaalkaalu päevase kaloraaþi arvelt. Kui ma eelmise aasta kevadel olin veel 60kg, siis nüüdseks olen enda kaalu 52-le saanud. Ma söön päevas kuskil 1000-1200kcal jagu ning teen 2 korda nädalas aeroobikatrenni. Kuid kaal ei alane. Kilod kaovad vaid siis, kui päevas lihtsalt midagi süüa ajaliselt ei jõua, kuid need tulevad loomulikult ka ruttu-ruttu tagasi. Mida ma valesti teen?
Toitun tervislikult -puu-ja juurvilju on mu menüüs meeletult.
Pikkust on mul 160cm ning vanus 20a.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Te olete normaalkaalus ja lugedes kirja saan vaid öelda, et lõpetage enese piitsutamine. Taolised jõumeetodid enda kallal võivad ära tasuda vaid lühemat aega. Soovitan teil selgeks teha tasakaalustatud toitumise alused ning olla igapäevaselt füüsiliselt aktiivne (see ei tähenda, et peaksite igapäevaselt treeningus käima, vaid pigem seda et liigute piisavalt), mis tagab hea vormi. Info saamiseks võite tutvuda toitumine.ee leheküljega.
Heade soovidega, dr.Ehala