Buliimia 11.03.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Selline küsimus, et mis otseselt on see kõige halvem asi buliimia juures? Et kas probleem ongi selles, et pärast söömist kui oksendada, siis söögitorru läheb liialt hapet ja võib tekkida refluks või kõrvetised? Ning üldse kui pärast söömist toit välja oksendada kas siis toitained ei jõuagi üldse imenduda?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kõige halvem buliimia juures on see, et inimese vaimne maailm on paigast. Buliimia väljakujunemine on märk sellest,et on viimane aeg hakata tegelema oma probleemidega ning püüda leida inimene (arst), kes suudaks nõustada ja probleemide lahendamisel toeks olla. Mis puutub buliimiaga kaasnevatesse kehalistesse häiretesse, siis lüüakse paigast kogu normaalne ainevahetus ning ühel hetkel tekib meile vajalike toitainete, vitamiinide ja mineraalide puudus. Võttes seda kõike kokku, buliimia on haigus, mis vajab pika-aegset tuge ja ravi.
Heade soovidega, kristel Ehala-Aleksejev