Pärast sapipõie eemaldamist kaalu tõus 14.10.23 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mul oli sapipõie operatsioon juuli alguses. Pärast kahte nädalat operatsiooni hakkas kaal kiirelt tõusma. Kuigi söön täpselt nii nagu enne operatsiooni. Kergeid toite, enamasti juurviljad ja puuviljad. Liigun palju rohkem kui enne, teen kergelt trenni. Aga ikka tuleb keha peale aina rasva. Maha ei saa seda kuidagi. Viimasel ajal olen isegi hommikusöögist loobunud lootes, et kaal ja see rasv kehal hakkaks vähenema. Aga ikkagi see ei vähene. Aru ma ei saa, mis ma valesti teen, et see kaal ikka niimodi tõuseb. Selle kolme kuu jooksul on kaalu lisandunud +5 kilo. Enne operatsiooni oli mul väga lihtne kaalu kaotada, piisas vaid tervislikust söömisest ja natuke liikumisest. Aga nüüd see nagu ei toimi enam.
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Mõnedel patsientidel võib tõesti täheldada kehakaalu suurenemist või kaaluprobleeme. Seda fenomeni nimetatakse postkoleküstektoomia sündroomiks.
Ma täpselt ei saanud aru, milline operatsioon teil oli, kuid võin oletada, et tegemist võis olla sapipõie eemaldamisega. Mõnel inimesel võib pärast sapipõie eemaldamist esineda ainevahetuse aeglustumist. See võib põhjustada kalorite põletamise kiiruse vähenemist ja seega rasva kogunemise suurenemist.
Esimestel nädalatel pärast operatsiooni peate juba järgima dieeti, mis tähendab, et värsked köögiviljad, puuviljad ja marjad, rukkileib ning must kohv on keelatud. Praegusel hetkel peate koostama ka ravi dieedi, paljusid toiduaineid ei tohi tarbida, kuna need võivad soodustada suurenenud sapieritust, isegi kui tundub, et need toiduained on kerged.
Toit tuleks tarbida 5-6 korda päevas, samuti on oluline kiirendada metabolismi ehk ainevahetust.
Samuti On oluline parandada soole mikrofloorat, kuna kaalutõusu üheks põhjuseks võib olla soole mikrofloora koostise muutus või hormonaalse tasakaalu häired.
Soovitaksin teil pöörduda toitumisspetsialisti poole, et koostada teile sobiv toitumiskava. Võite ka minuga konsulteerida.