Tsüst ja rasedus 09.07.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere...
Aprilli kuus avastati ultrahelis mul tsüst, mis oli üle 3cm, kuigi arst ütles, et alates 4cm loetakse tsüstiks. Juuli algul oli mul uuesti kontroll arsti juures, kus enam küll ultraheli ei tehtud, aga öeldi, et arvatavasti on tsüst kadunud, kuna pidavat healoomuline kollaskeha tsüst olema. Kas tsüst takistab rasestumist? Öeldi, et see pole võimalik...samas olen kuulnud, et ka inimesed, kellel sama veregrupp on raskusi? Väideti, et ka see on vale...oleme kaaslasega 8 kuud üritanud, ei miskit, samas olen 1.71 pikk ja kaalun 45 kuni46 kilo, samuti väideti, et alakaal ei mängi ka rolli...kästi rahulik olla jne, öeldi et 8 kuud on väike aeg. Kas peaks arsti vahetama või ootama sügiseni, siis lubati uus ultraheli teha ja edasi vaatada, mis saab...
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teie kiri tulnud pisut valel aadressil, sest mina vastan toitumise- ja kaaluprobleemidega seonduvatele küsimustele. Soovitan selle kirja teil uuesti esitada, sest ilmselt ootate vastust mõnelt günekoloogilt. Puutudes oma igapäevatöös pidevalt kokku viljakusprobleemidega, julgen siiski üsna kindlalt väita, et väike kaal võib olla üks võimalikest põhjustest, mis takistab rasestumist, mistõttu tasuks oma menüü põhjalikult üle vaadata, seda nii energiahulga kui toitaineterikkuse osas.
Heade soovidega, dr.Ehala