glükokortikosteroidid 18.08.01 / Reumatoloogia

Külastaja küsib:

Pärast süsteemse luupuse diagnoosimist 2 a. tagasi määrati hormooniravi, mida olen saanud madalates doosides sellest ajast peale, võõrutuskatsed pole õnnestunud. Aasta pärast ravi alustamist hakkasid menstruatsioonid ära jääma, vahed on olnud 60-80 päeva, viimane menses oli mais. Günekoloogi konsulatatsioon ei näidanud muud põhjust kui GKS-ravi. Ravi naissuguguhormoonidega ei määratud, kuna ma ise avaldasin kahtlust, et need võivad luupust indutseerida - nii ütles diagnoosimisel reumatoloog, sest enne diagnoosimist tarvitasin ma preparaati "Diane-35" (akne tõttu). Haiguse teket ma ise "Dianega" otseslt ei seosta, juba enne selle võtma hakkamist oli mul palju progresseeruvaid luupuse-sümptomeid. Mind konsulteerinud günekoloog aga oma arvamust ei avaldanud, ütles vaid, et mina olen esimene nii noor patsient luupusega (26), keda tema on näinud.

Kas ravi naissuguhormoonidega, mis ei sisalda antiandrogeenset hormooni oleks mulle (vahem vastu-)näidustatud? Kas mul on üldse mõtet oma fertiilset süsteemi säilitada? Kas Eesti spetsialistidest on keegi selle küsimusega tegelenud?

Ette tänades!

Arst vastas:

dr Kati Otsa

Reumatoloog

Erakliinik Reumed, Tallinna Keskhaigla reumatoloogia osakond

Tere!

Luupus on noorte naiste haigus ja algab kõige sagedamini just 20. - 30. eluaasta vahel.

Menstruatsioonide ärajäämist on väga raske seostada hormoonraviga ( glükokortikoidhormoonid antud juhul) Seda enam, et kasutatud on madalaid doose. " Diane" kasutamise kohta on midagi raske öelda, sest ta teoreetiliselt võis indutseerida haiguse ägenemist või täielikku kliinilist vallandumist.

Igasugune naissuguhormoone( östrogeene) sisaldav ravi ( nii ovulatsiooni induktsiooniks kui ka asendusravina) on Teile täiesti vastunäidustatud, sest võib küllaltki suure tõenäosusega aktiveerida luupust.

Menstruatsioonitsükli häired on pigem seotud aktiivse haiguse ( luupus) enesega. Teie kirjast kahjuks ei selgu, milliseid ravimeid Te veel tarvitate. Kui Te olete saanud raviks ka Cyclophosphamidi, siis kindlasti võiks seostada probleemi antud ravimiga.

Vastava ala spetsialistidest soovitaksin Teile endokrinoloogi Tallinna Keskhaigla Naistenõuandlas: dr. Ülle Jakovlev.

Samuti võite pöörduda minu vastuvõtule kliinikusse Reumed. telef: 6466563

dr. K. Otsa

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Reumatoloogia

küünarliiges

NN tennisiküünarnukk. Suht loll vigastus, mis jääb piinama tennisemängijate endi sõnul elu lõpuni. Küsimus aga selle ravimetoodika suhtes. On tehtud 2 teatud hormonaalset süsti (selline piimvalge vedelik). ...

Vastas dr Kati Otsa

Tere!
Süsti tegija peab olema proff ja mitte süstima kõõlusesse. Kui hormonaalset ravimit süstida kõõlusesse või kõhre, siis tõesti need koed muutuvad rabedaks aja jooksul ja hakkavad ka kergemini ...

Loe edasi

JIA

1,3a lapsel on diag. JIA, mis algas parema jala põlve põletikuga. Käisime uh ja nagu mina sellest uh vastusest aru saan on haigus haaranud ka mõlemat puusa (parema põlveliigese bursa suprapatellariase ...

Vastas dr Kati Otsa

Tere!

Juveniilne artriit on eluaegne haigus.
Väga korraliku ravi ja ka individuaalse hea ravile allumise korral võib aga saavutada väga pikaaegse remissiooni ( vaibeperioodi).

Loe edasi

reaktiivne artriit

Kas reaktiivse artriidi korral tohib kasutada rasestumisvastast ravimit Tri- Regol? Kas Arxocia võib põhjustada väikest palavikku? Minu artriit on põhjustatud tarkusehambast, mis küll eemaldati, aga leiti ...

Vastas dr Kati Otsa

Tere!
Rasedusvastaseid pille võib kasutada.
Arcoxia üldiselt palavikku ei põhjusta. Ta kuulub hoopis ravimite gruppi, mis on palavikualandajad. Ükski arst ei suuda 100% öelda, et reaktiivne ...

Loe edasi

tonsilliit, jalad valutavad

Tere. 27 aastane naisterahvas. Üldiselt terve kogu elu, kui arvata välja viimased 10 aastat põletikus olnud mandlid, kuid kuna need suurt häda kunagi ei valmistanud (ei valu ega palavikku, üksnes mädane ...

Vastas dr Kati Otsa

Tere!
Peaksite kindlasti perearstile rääkima. Teoreetiliselt on võimalik, et valu põlveliigestes on tonsilliidi tulemus. Kui kroonilisest mandlipõletikust tingituna on immuunsüsteem juba "nihkes" ...

Loe edasi

reaktiivne artriit

Kuidas on võimalik, et reaktiivne artriit võib kesta 1- 4 aastat? Kas nii pikka aega kestev haigus pole juba reumatoidartriit? (Milles sel juhul vahe?) Kuidas haigus väljendub nende 4 aasta jooksul (reaktiivse ...

Vastas dr Kati Otsa

Tere!
Artriit, mis on alanud reaktiivsena, võib tõesti muutuda tõeliseks reumatoidartriidiks, kui immuunsüsteemis toimuvad teatud muutused.
Milles on vahe? Reaktiivne artriit ei lammuta liigeseid ...

Loe edasi

Luupus

Tere!
Palun rääkige lahti diagnoos luupus.Milles väljendub,millised on ohud,millele eriti tähelepanu pöörata,millised on väljavaated ravile keskealisel,milline on tulevikuprognoos lähemas ja kaugemas ...

Vastas dr Kati Otsa

Tere!
See oleks pooletunnine loeng. Kõigile neile küsimustele vastab Teie reumatoloog. Sageli on patsient vastuvõtu ajal nii hirmul või ähmi täis, et kõik läheb meelest. Kirjutage kõik, mida küsida ...

Loe edasi

liigesepõletik

millest on liigesepõletik tingitud?Jalg on paistes ja punane,kuidas ravida?

Vastas dr Kati Otsa

Tere!
Liigespõletikke on väga erinevaid. Õieti välja näeb liigespõletik sama, kuid põhjused ja ravi on sageli väga erinevad. Kui teil on liiges paistes ja punane, siis pöörduge otsekohe arsti poole. ...

Loe edasi

käevarre valu

ülevalt poolt küünarnukki kuni õlani nii käe pealt kui käe alt, öösel surevad sõrmed ära.

Vastas dr Kati Otsa

Tere!
Oli see küsimus?
Alustage neuroloogi konsultatsioonist.

Loe edasi

MEDROL

TERE!

Medroli ei soovitata kõrvalmõjude tõttu pikalt ja koguaeg tarvitada.Kuidas on
kõige ohutum ja samas võimalikut kasulikum medroli võtta?Kas teha üks kuur,pidada vahet või jätkata ...

Vastas dr Kati Otsa

Tere!
Esiteks tuleb Medroli väga rangelt võtta ainult hommikul. Mida varem, seda parem. Juba see hoiab tagasi mitmeid kõrvalnähte. Veerand tabletti on väga väike doos ja sellisel doosil kõrvalnähte ...

Loe edasi

artroos

Tere
Probleem selles, et minu emal on artroos (perearst ütles selle kohta veel, et see on üldhaigus!). Asi on päris hull, vahepeal käib kepiga lausa. Sööb tablette,ei tea kahjuks, mis tablette,Arvata ...

Vastas dr Kati Otsa

Tere!
Paluge ikka saata ema kas ortopeedi või reumatoloogi vastuvõtule. Võibolla vajab ta operatsiooni? Võibolla vajab täiendavaid uuringuid võimaliku kaasuva liigespõletiku osas?

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi