Asi sai alguse paar aastat tagasi, kui mind tabas tööstess.
Mure lahendamiseks sain AD ja vahetasin töökohta!
Aga tähelepanuta siis jäi üks stressikäitumine, mis mu elu nüüdseks põrguks on teinud. Nimelt olen ametilt kokk ja oma ärevusseisundit maandan toitu suhu toppimisega.
Mõistusega on kõik korras, olen oma kehaga rahul aga TÖÖ JUURES ei suuda toitumisega toime tulla.
Õnneks olen pisike ja mitte paksusele kalduv inimene, aga magu on küll alla andnud. Vaevlen siis nüüd refluksushaiguse küüsis, sest ei suuda ennast kontrollida.
Oleks vaja näpunäiteid, kuidas sellise asjaga toime tulla või peaks mõned AD endale laskma kirjutada nt. tööpäevadel võtmiseks?

Arst vastas:
Tõnu Ots
dr Tõnu Ots
Psühholoog
Psühholoogi abi võimalused piirduvad siin vaid soovitusega hakata väga tõsiselt tegelema oma tahtejõu kasvatamisega. Stressis inimene võtab alateadvuse õhutusel appi midagi sellist, mille mõnuefekti ta on kogenud: alkohol, liigsöömine, maiustused, adrenaliin, narkootikum, seks jne – kõik, millele olema pannud nimeks „sõltuvused“. See pole aga midagi muud, kui alateadvuse kiusatus pöörduda uuesti ja uuesti mõnude juurde. Alateadvust saab ohjeldada ainult teadvus. Ja teadvuse tööriist on mõtestatud ja verbaliseeritud tahe – oskus ennast jälgida ja juhtida sõnadega „ei tee seda“ või „pean tegema seda“.
Psühhiaater mõjutab farmakoloogiliselt otse aju, nagu teie puhul antidepressandid ning teadvus loobub võitlemast. Ja psühholoogilgi on juba hilja sekkuda.