TERE,DR.I.KALVET!OLEN TATJANA,ELAN TALLINNAS JA OLEN 47 A.TÖÖTAN.EI OLE ÜLEKAALULINE,EI SUITSETA(JÄTSIM MAHA 1,5A.TAGASI),ALKOHOLIGA ERILIST SÕPRUST EI PEA.ÜLDISTEST HAIGUSTEST(VÕI SEISUNDITEST)KANNATAN VAHEL PEARINGLUSE JA SÜDAME RÜTMIHÄIRETE ALL(NII JUBA 20 AASTAT)MINU TÕÕ ON PÄRIS RASKE(OLEN POLITSEINIK)JA ÖÖ-TÕÕD OLEN TEINUD PEA 15 AASTAT.ÖÖSITI MAGAN ÄÄRMISELT HALVASTI,RINNUS PITSITAB JA PIGISTAV TUNNE(MIS EI LASE MAGAMA JÄÄDA),JA KUI JÄÄNGI MINGI HETKEKS MAGAMA,SIIS PEAGI ÄRKAN JA TUNNE ON LIHTSALT SANT.SÜDA PEKSAB,PULSIKIIRUS ÜLE 90 JA MINGID KUMMALISED LIHASVÄRINAD,MIS MUIDUGI PIKAPEALE MÕÕDUVAD,PEREARST ERILIST PROBLEEMI EI NÄE( ega ma ise ka ei tahaks näha).MURELIKUKS TA TEEB MIND,ET SEE ÖINE MITTE MAGAMA JÄÄMINE ON KESTNUD JUBA AASTA.OLEN PROOVINUD NII ALTERNATIIVSEID VÕTTEID KUI KA APTEEGIST UNE MATIT(umbes neli pudelit ja igal õhtul enne magama minekut tarvitanud juhendile lisatud koguse) aga eriti mitte midagi ei ole aidanud.siit ka küsimus,kas tegemist saab olla ka mingi psühhilise häirega ja mida ma peaksin ettevõtma.)OLEN PARAJALT VÄSINUD SELLEST JA TAHAN SAADA ABI.MA TÄNAN TEID JA VABANDAN,ET KIRI SAI NII PIKK,AGA MUL POLE ENAM KUHUGI PÖÖRDUDA.
JÄÄN OOTAMA TEIE VASTUST JA EHK OSKATE NÕU ANDA,KUHU VÕI KELLE POOLE VÕIKSIN PÕÕRDUDA.MUIDU OLEN IGATI ELURÕÕMUS JA OPTIMISTLIK INIMENE,AGA ISEGI MINU OPTIMISM HAKKAB MULLE SELGA KEERAMA.
EDU JA TERVIST SOOVIDES,TATJANA

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Tatjana!
Kirjast ei selgu kui palju on Teie töös, või elus füüsilist pingutust. Töö on Teil psüühiliselt raske, seda kindlast. Kui vähegi võimalik, tuleks teha päevaplaan, mis sisaldaks kindlat aega magamiseks, söömiseks, füüsiliseks pingutuseks. Kui olete seotud öötööga, siis oletan, et see toimub ka mingis rütmis. Kui tööpäev (vahetus) on olnud pingeline, tuleks leida võimalus lõdvestuseks, rahunemiseks, alles siis suudate uinuda. Selleks tuleb endale meeldivad võimalused luua, kuigi on päev. Mõneks ajaks tuleks unustada kohvi, alkohol, ebameeldivad elamused.
Soovitan lugeda mõnda head, positiivseid emotsioone tekitavat raamatut, või teha käsitööd. Kui enda aitamine ei õnnestu, soovitan pöörduda psühholoogi poole, kellega koostöös saate kindlasti abi.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.