Näonahk 05.05.16 / Nahahaigused

Külastaja küsib:

Tere! Mul on mure näonahaga. Kord aastas enne suve algust löövad mingid punnid ninale(kulmude vahele) Sügelevad ja selline kihelev tunne seal. Lõpuks läheb kõik all paiste nagu oleks mäda all. Need väiksed punnid muutuvad nagu suureks punaseks laiguks. Läheb nii paiste, et silmi ka lõpuks halvem lahti hoida. Kestab umbes paar nädalat ja siis hakkab ära minema. Nüüd umbes paar päeva tagasi sain natuke rohkem kuuma päikest õues aga oli ka külm jahe tuul veel. Laup, nina ja põsed läksid hästi punaseks, laiguliseks. Kõik kõrvetas ja sügeles. Eriti sügeleb ja kiheleb nina ja laup kulmude juures. Natuke on tunne, et laup on paistes. Hakkasin võtma Cetrix allergia tablette(pool ja pool päevas). Perearst soovitas mulle Advantan kreemi. Määrin seda hetkel teist päeva järjest. Täna hommikul ärgates on põsed, eriti silmade alused väga punased. Muidu ajab nägu ka väga nahka pikemat aega. Mingit allergiat mul pole kunagi olnud, kosmeetikat ei kasuta ja niisutavat kreemi olen juba sügisest kasutanud. Praegu õnneks pole neid punne ninale tulnud, kuigi kiheleb sealt kohast. Hetkel teeb muret hoopis mu põsed mis on tulipunased. Selline õhetav tunne on näos. Kas äkki peaksin lõpetama selle kreemi panemise? Ning muidu kui nüüd iga kord päikse kätte lähen, panen päikesekreemi näole. Kardan, et muidu läheb veel hullemaks.

Arst vastas:

Kristi Abram

dr Kristi Abram

Dermatoveneroloog

Tere!
Kui selline probleem kordub süstemaatiliselt igal aastal, kui esimene suurem kokkupuude päikesega, siis üsna suure tõenäosusega on tegemist päikeseallergiaga (täielikult ei saa välistada ka rosaatseat, aga siiski arvan pigem esimest varianti).
Kindlasti tuleb vältida otsest päikest näole, soovitavalt päikesekreem SPF-ga 30-50.
Cetrix-it võib võtta isegi suuremas annuses, standardannus on 1 tablett päevas, aga erandjuhtudel on lubatud ka 2-4 tabletti päevas (ettevaatust uniseks tegeva toime suhtes). Advantani üle paari päeva näol ei soovita, pigem tsingi baasil rahustavad preparaadid (nt.Zincoskin või Zinco spray). Võib nahka rahustada ka Avene Thermal vee spray'ga.
Soovitan nahaarsti juurde panna ka aeg konsultatsioonile, et täpsemalt uurida, kas tegemist on päikeseallergiaga või rosaatseaga. Kumbki haigustest ei taha päikest.
Lugupidamisega,
Kristi Abram

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Nahahaigused

Kahjustatud näonahk

Kuidas toimida, mida teha, et nägu saaks korda? Näonahk on ikka väga kahjustatud.

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Näo pildi järgi kahtlustan, et tegemist on ägeda herpeetilise ekseemiga. See vajab kiiresti tõhusat ravi. Teil oleks vaja ruttu nahaarstile pääseda. Selleks pöörduge esimesel võimalusel kas ...

Loe edasi

punetav näonahk

Kogu elu on mul olnud tundlik ja kuiv näonahk. Kasutan kreeme, sest ilma nendeta ei suuda yldse olla. Kuid siiski on ysna tihti nägu põsesarnade juurest punetav ja kuiv, kuigi panen kreemi. Äkki oskate ...

Vastas dr Sirje Liiv

Ilma nägemata ei oska ma aru saada, milles probleem olla võiks ja millist abi sellest lähtuvalt soovitada.

Loe edasi

akne

Tere!
Mul on probleemne näonahk. Kui kasutan antibeebipille, on näonahk puhas, kuid tablettidega lõpetades tulevad vistrikud kiiresti tagasi. Kas oleks võimalik apteegi käsimüügist osta mõnda salvi ...

Vastas dr Heli Raudsepp

Käsimüügist on võimalik osta küll ainult ühte ravimit ja see on Aknefug oxid mild geel. Alustage 3%-lisest variandist ning ärge ehmatage, kui see esimese kahe ravinädala jooksul võib ravim tekitada punetust ...

Loe edasi

kuiv nahk

Tere. Juba 2 kuud on näonahk õudne, nii et väljagi ei julge minna. Otsaeest, silmade ja suu ümber nahk kuivab ja ketendab ning on punane. Millest see võib olla ja kuidas seda ravida?
Ette tänades

Vastas dr Sirje Liiv

Teil tuleks minna nahaarsti vastuvõtule, kust saate nii teavet kui ka hädavajalikku ravi.

Loe edasi

näonahk

tere!
mul on punetav näonahk ja ma käisin nahaarsti juures, kes ütles et mul on näol roosaatsea. Kirjutas mulle välha tetratsükliintablette. Ma võtsin neid üle kuu aja ja nägu läks tõesti paremaks. ...

Vastas dr Sirje Liiv

Jah, on ka välispidiseid vahendeid. Arvan, et peaksite üsna ruttu arsti poole pöörduma, et hoida ära suuremat ägenemist.
Missugune on teie prognoos, ei oska öelda, sest tean teist liiga vähe.

Loe edasi

Probleeme näonahk.

Tere!

Olen mures oma näonaha pärast. Ma olen 28.a. vana ja mul on kaks last aga näonahk on ikka kui teismelisel. Olen paar korda läbinud ROCCUTAni kuuri ja on aidanud kuid pärast ravikuuri ...

Vastas dr Heli Raudsepp

Kahjuks ei saa Teid kirja teel aidata. See on kummaline küll, et kahekordselt läbitud Roaccutanest pole kasu olnud. Peaksin teadma, mitu milligrammi päevas ja kui pikalt Te ravi saite. Võimalik, et doos ...

Loe edasi

näonahk

Tere!

Mul on selline probleem, et olen üpris heleda nahaga ja mu näonahk on kogu aeg roosaka tooniga. Ma vihkan seda. Rahvas küsib, et miks ma punastan ja kui ma üritan selgeks neile teha, ...

Vastas dr Sirje Liiv

Katsuge ikka iseendaga sõber olla! Kui Te ise aktsepteerite ennast sellisena nagu olete, aktsepteerivad Teid ka teised. Kõik algab suhtumisest iseendasse.

Muidugi on võimalik näovärvi korrigeerida ...

Loe edasi

igati halb näonahk

Tere dr Raudsepp!

Olen 16, käin trennis ja toitun tervislikult. Probleemiks on minu näonahk. Nimelt leidub seal ohtrasti vinne, poore ja nendest tingitud arme. Ka minu emal on palju sügavaid ...

Vastas dr Heli Raudsepp

Kindlasti on Teil lootust. Tuleb vaid vastuvõtule pöörduda, et saada sobiv ravi.

Registratuuri number on 409930 (Elite kliinik)

Loe edasi

Näonahk

Tere! Olen 22 a. neiu, mulle teeb muret roosakas tundlik näonahk. Preagu märgatavat kapillaaride võrgustikku küll ei ole , aga kas on võimalik füsiaatriliste vahenditega punetust vähendada (koagulatsioon?)? ...

Vastas dr Sirje Liiv

Kui veresoonte väljakujunenud võrgustikku ei ole näha , ei ole midagi koaguleerida.



Dermatoloog S. Liiv

Loe edasi

Kuiv näonahk

Mul on selline mure, et mul on väga kuiv näonahk. Samuti on ta allergiline igasuguste kreemide vastu. Olen proovinud kasutada niisutavaid kreeme aga need teevad asja veel hullemaks. Aegajalt tulevad väole ...

Vastas dr Heli Raudsepp

Soovitaksin Teil kõigepealt proovida niisutavaid, tundlikule nahale mõeldud apteegikreeme (Eucerin intensiv kreem, Linola kreem) ning kui sellest abi pole, soovitaksin pöörduda nahaarsti vastuvõtule, et ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: