Stafülokokk 24.02.13 / Nahahaigused

Külastaja küsib:

Vaevlen 3 aastat juba dermatiidi käes ja sellega seoses olen läbinud 3 mitu kuud kestvat antibiootikumikuuri lisaks igapäevastele lokaalsetele salvidele, mis kahjuks ei ole aidanud. Otsustasin seetõttu vahetada nahaarsti, kes lõpuks otsustas teha vereproovi, sest mul hakkas tekkima ka väga suuri nahaaluseid mädapunne. Hiljutine vereanalüüs näitas, et mul on stafülokoki näitaja liiga kõrge (1080). LOR arst arvas, et pole antibiootikumidega vaja ravida, kuna ma olen lapsepõlves raskelt põdenud angiini, mistõttu see näitaja on ja jääbki sellistel inimestel kõrgemaks. Mandlid lõigatud 10 a. tagasi ära. Ma ei saa kuidagi selle arsti otsusega nõustuda, sest lisaks dermatiidile ja mädapunnidele on mul emakakaelal olnud juba aasta aega põletik, millega seoses olen ka 2 antibiootikumi kuuri läbinud mis ei ole aidanud ja pärast mida on reeglina tekkinud ka tupeseen. Olen ahastuses, sest ma olen kogu aeg ka haige- pidev kurguvalu ja nohu. Immuunsüsteem on olematu. Mida ma pean tegema, sest ma ei suuda enam dermatiidi, mädapunnide, emakakaelapõletikuga, tupeseene ja pideva kurguvaluga elada.

Arst vastas:

Kristi Abram

dr Kristi Abram

Dermatoveneroloog

Tere!
Teie kirja põhjal on mul nahaarstina raske soovitusi jagada, mida peaksite tegema. Esiteks ei ole täpsustatud, mil moel lisaks nahaalustele mädapunnidele dermatiit avaldub (kus kehapiirkonnas paikneb, missugused on sümptomid, kas vahepeal toimuvad ägenemised/paranemised, missuguseid salve olete kasutanud). Nagu ma aru saan, tekkisid mädapunnid hiljem, mitte kohe alguses. Kuna mul dermatiidi iseloomu pole võimalik kindlaks teha, on raske ka soovitusi jagada. Nagu ma aru saan, Te olete endale valinud juba uue nahaarsti ja kindlasti leiab ta viisi, kuidas Teie nahaprobleemi leevendada. Nahahaigused paranevadki aeglaselt ja Te peate varuma kannatlikkust arsti ettekirjutusi täita. Mis puutub Teie terviseprobleemidesse laiemalt, siis sagedaste infektsioonide põdemine võib olla küll märk nõrgast immuunsüsteemist. Selle tugevdamiseks peale tervisliku eluviisi aga mingeid imeravimeid soovitada ei ole.
Parimat soovides,
Kristi Abram

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Nahahaigused

Psoriaas

Tere,
Nahaarstil käies,kuskil 2 aastat tagasi,ütles ta,et mul käel on psoriaas ja määras raviks kreemi - 0,05% Dermovate cream.Kas mu kandadel on ka psoriaas?Kuidas ma peaksin seda kreemi kasutama?Ma ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Psoriaasi jaoks on olemas ka teised ravimid peale Dermovate. Psoriaasi ravimid on kõik retsepti alusel.
Kui Teile midagi muud ei soovitatud, haiguse olemust ei selgitatud ega vastuvõtule ...

Loe edasi

Reie sisekülg on punane

Tere, tekkis mõnda aega tagasi reie siseküljele punased laigud.
Algus sügelesid, aga nüüd enam ei pane tähelegi, sügelus jäi järgi, aga laigud on ikka alles.
Sooviks teada, millest need on ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Tavaliselt on punetuse põhjuseks reie siseküljel seenhaigus või kontaktdermatiit.
Kui klotrimazooliga määrisite, aga ära ei läinud, siis on kaks võimalust:
1) ravi jäi lühikeseks ...

Loe edasi

Sünnimärk

Tere!

Sooviksin nõu küsida seljalt leitud sünnimärgi osas. Nimelt, avastasin sünnimärgi, mis on hakanud viimasel nädalal pisut sügelema või nö endast märku andma. Oma olemuselt on ta teistest ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Kahjuks ei ole võimalik foto põhjal hinnangut anda, sest hindamisel lähtume mustritest, mida näeb spetsiaalse luubi (dermatoskoobi) abil.
Kui spetsialist vastava instrumendiga vaatas ...

Loe edasi

Sügelev punetis munandil?

Tere.
Mõnda aega olen tähele pannud sügelevat punetist munandil.Mõnikord nagu oleks vähem ja siis tuleks nagu tagasi .Viimasel ajal on kogu aeg.Kreemidega määrimine toimib mõneks ajaks sügelemise ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Pildi järgi vaadates julgen öelda, et tegemiste ei ole seenhaigusega ja seenevastase kreemiga pole enam mõtet määrida.
Soovitan pöörduda nahaarsti juurde, kes vaataks, kas mujal nahal ...

Loe edasi

Lööve kaelal

Tere,
Kaelale on tekkinud lööve, millega tegu võiks olla?

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Õnneks on küsimuse juurde lisatud pilt, kuigi sümptomite kirjeldus on napisõnaline (kas sügeleb või valutab ka või ei anna tunda?)
Lööve kaelal on kõige sagedamini seotud kontaktallergiaga ...

Loe edasi

punnid seljal

seljale on paari viimase päevaga tekkinud punnid või selline lööve. ei ole valulik ja nagu ka ei sügele. Varasemalt on olnud küll üksikuid punne, aga sellist suuremat kollet pole olnud. Olen kasutanud ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Üks variant, et on tekkinud akne ägenemine (on olemas selline variant nagu acne mechanica, mis võib vallanduda naha hõõrumise/ärritamise tagajärjel). Või ka karvanääpsupõletik mingi ärritaja ...

Loe edasi

Kühm ninal

Nina otsa tuli 2016 augustis mädapunn. Pigistasin punni natuke, et mäda välja tuleks. Punnile tuli koorik peale.
Kuna oli suvine aeg, ujumine jms, siis suutsin korra veel kooriku käterätiga maha ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Püüdke antud piirkonda mitte vigastada ega ise kettu/koorikut maha kraapida.
Kui kühm sellest hoolimata jätkuvalt püsib ja kipub veritsema, soovitan uuesti nahaarsti külastada ja kontrollida, ...

Loe edasi

Lööve nahal

Tere! Millise moodustisega/ löövega tegu võiks olla?

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Arvan, et tegemist on algava lihtohatisega või vöötohatisega. Kui Teil on täna võimalust perearsti juurde pöörduda, siis tehke seda kindlasti, sest viirusevastast ravi on mõttekas alustada ...

Loe edasi

kasvav mügarik

Tere!

Hakkas kasvama selline väike mügarik esimest korda 2016 detsember. Kobrutab ja aeg-ajalt sügeleb. Nüüd on juurde tulnud pisemaid mügarike ja suurem "pesamügarik" aina kasvab edasi. Oleks ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Mulle tundub pildi järgi, et tegemist on korraliku soolatüükaga (neid tekitab viirus).
Kuna on ekseemikreemiga määritud (tavaliselt sisaldab ekseemikreem mingit kortisooni), siis tüükad ...

Loe edasi

Multiformse erüteemi ravi

Pöördun Teie poole suure murega.

Märtsi keskpaigas külastasime perega spaad. Meie 6-aastane tütar veetis basseinis suure osa nädalavahetusest. Viimasel päeval märkasin punetavat nahka tema ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Saan aru Teie sügavast murest lapse nahaprobleemi pärast. Multiformne erüteem (ME) tekib mitmetel põhjustel – infektsioonid (eelkõige HSV ja EBV), ravimite tarvitamine, kokkupuude toksiliste ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: