Nahalest? 10.09.04 / Nahahaigused

Külastaja küsib:

Tere
Olen 32 aastane naine ja mul on probleem näonahaga. Algas see kõik u. 3 aastat tagasi kui ootasin teist last ja olin haiglas ravil. Kõigepealt küsingi kohe kuidas tekib või kust tuleb nahalest (kui see on nahalest)? Kas seda on võimalik saada nt voodipesust. Nahk ise on siis selline: otsaesine on täiesti korras, sile, puhas. Samuti põsed.Mure on aga lõua ja nina alaosa kõrval oleva piirkonnaga. Nina kõrval on sellest ajast alates punakad, väikesed "punnid". Kusjuures suhteliselt muutumatuna st. juurde pole eriti tulnud. Tunne on nagu oleks seal sees vesi.Aga võibolla ka mitte.
Kosmeetikus käin regulaarselt. u. 4-5 x aastas. Ja tema ütleb, et mäda nendes ei ole ning tema ei pigista ega puudu neid(mis ma arvan on igati õige). Lõual on ka paar samasugust ja siis lisaks tuleb kogu aeg üksikuid vistrikke. Mitte palju 1-2. (need vistrikud hakkasid "lõual käima" u. 12a. tagasi). Aga nendega tegeleb kosmeetik.
Nahaarstil olen käinud alates punakate punnide tekkest u. 4 korda. Iga kord saan ühte ja sama rohtu, mille nimessegi pole süvenenud. Tean vaid seda, et see segatakse kokku apteegis. Tema mõju on väga minimaalne ja kui otsas, tuleb kõik tagasi. Vaid üks kord kadusid äkki kõik ära ja avastasin, et sel ajal kasutasin seda nahaarsti poolt antud rohtu, käisin regulaarselt solaariumis ja võtsin antibiootikume seoses ägeda neelupõletikuga. Ning tõepoolest üle mitme aasta oli ühel hetkel mu näonahk täiesti puhas. Ma isegi ei mäleta millal see enne seda nii oli. Aga u. nädala pärast oli kõik taas endine.
Kogu see asi on lihtsalt ära tüüdanud. Töötan palju inimestega ja tahaksin ka vahest kodust välja minna ilma puuderkreemi kasutamata. Praegu pean seda igal hommikul kasutama. See küll peidab punetust aga mitte lõplikult neid punetavaid punne.
Günekoloogi vastuvõtul olen käinud ja kõik on korras.
Vastust ootama jäädes.

Arst vastas:

dr Heli Raudsepp

Dermatoveneroloog

TÜ Kliinikumi Nahahaiguste kliinik, Kliinik

Nahalestad on kõikidel inimestel olemas-see on normaalne mikrofloora. On üksikuid nahahaigusi, mille korral nende hulk suureneb. Seega ei ole Teil tarvis arutleda, kust Te nad saite. Teie kirjelduse alusel võiks olla tegu perioraalse dermatiidiga (täpsemalt saan öelda Teid nähes) ning see tõepoolest vajabki tabletiravi antibiootikumiga tingimusega, et ravi pikkus oleks adekvaatne. Parima ravitulemuse saavutamiseks soovitan Teil vastuvõtule tulla.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Nahahaigused

Nahalest

Tere. Hiljuti avastati mul nahalest. Kasutasin kuu aega antibiootikume ( Doxixiclyn), ja siiamaani ka geeli, mida määrin nahale 2x päevas. Nahalest avastati nina peal. Mõni aeg tagasi oli nahk muutunud ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Te ei ole kirjeldanud oma nahaleidu ega saatnud fotot, mille osas peaksin nõu andma, seega usaldan Teie nahaarsti diagnoosi, milleks on rosaatsea.
Rosaatsea diagnoos on kliiniline, selle ...

Loe edasi

Naha kuivus

Paar päeva tagasi lõpetasin ravi väävlisalviga (ravisin koeralt saadud nahalesta/parasiidi tekitatud sügeliste laadset seisundit). Enne väävlisalvi kreemitasin veel kaks korda Benzotaliga (perearst arvas ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Olen kindel, et nahakuivus on seotud Benzotali ja väävlisalvi kasutamisest näol. Mõlemad ravimid on küllaltki ärritava toimega, näonahal kasutades eriti. Kardan, et on tekkinud kontaktdermatiit. ...

Loe edasi

Nahalesta nakkavus

Mida kujutavad endast nahalestad?Milline on õige nahahooldus nahalestade esinemise korral?

Vastas dr Heli Raudsepp

Nahalestad on normaalne leid. On haigusi, mille korral nende hulk suureneb,kuid siis on näonahal ka tüüpiline lööve ning nahaarst kirjutab Teile ravi.

Loe edasi

rosazea

3 KUUD TAGASI TEKKISID MUL NINA-SUU-JA SILMADE ÜMBER SUURED VILLID, MIS PUNETASID. ARST ÜTLES ET TEGU ON NAHALESTAGA, NING KIRJUTAS VÄLJA RAVIMID dalacin ja rozex, KUI KÜSISIN ET rozex ON JU ROSAZEA RAVIMISEKS, ...

Vastas dr Sirje Liiv

Rozex geeli toimeaineks on metronidasol, mida kasutatakse ka nahalesta ravimiseks. Kahjuks on Rozexis oleva toimeaine kontsentratsioon osutunud mõnikord mitteküllaldaseks lesta ravimisel. Rosacea ja nahalest ...

Loe edasi

Nahalest

On selline suur mure, et avastati nahalest 2,5 kuud tagasi, kui näonahk läks suu-nina-ja silmapiirkondades täiesti villi,nii hull lausa et ei julgenud isegi toast välja minna.Siis pöördusin Mustamäe Polikliinikusse ...

Vastas dr Sirje Liiv

Vahendid on õiged. Ei ole võimalik täpsustada ravi, nägemata teie seisundit oma silmaga. Kuna ravi siiani üldse aidanud ei ole, oleks aeg uuesti konsultatsioonile minna, et täpsutada, kas mitte katkestada ...

Loe edasi

nahalest

Tere,

Ööbisime perega külas, kus lapsed sügeleseid. Pererahvas väitis olevat allergia. Mõne aja möödudes hakkasime ka meie sügelema; samas pole näha mingeid 'loomakesi' ega vistrikke.

Vastas dr Heli Raudsepp

Soovitan Teil nahaarsti vastuvõtule minna, sest välistada tuleks sügeliste võimalus. Nahalesta mõtet ärge rohkem mõlgutage.

Loe edasi

tere!

Küsisin teie käest oma punetava nina kohta. Soovitasite mul pöörduda nahaarsti poole ja arvasite, et tegu nahalestaga.Arsti juurde minek on mul ka plaanis, aga äkki ütleksite kuidas nahalesta üleüldse ...

Vastas dr Sirje Liiv

Pakkusin teile oma arvamuse ilma, et ma oleksin teid näinud ega konsulteerinud.Teie saate oma probleemile vastuse vastuvõtul, kus kindlasti selgitataksel ka raviküsimust.

Loe edasi

Probleem!!!

Lp. Dr. Liiv! Olen 25-aastane meesterahvas. Seisan suhteliselt isikliku ja ka piinliku probleemi ees, nimelt mu nina punetab mingil põhjusel. Oli ka nohu suvel kogu aeg, kuigi mitte tugev. Ka ninasõõrmete ...

Vastas dr Sirje Liiv

Peaksite pöörduma nahaarsti poole, kes arvatavasti ühe võimalusena uurib teid nahalesta suhtes.

Loe edasi

AKNE

Tere! Olen 35 aastane, kuid välja näen kui puberteet. Olen näo ja selja nahaga väga hädas. Kosmeetik mind jutule ei võta, ütles, et see on sisemine häda ja seda saab ainult peita mitte ravida. Nahaarst ...

Vastas dr Terje Kukk



vabandan vastamise hilinemisega, aga see oli minupoolse arvuti viga.



See mingi tugev ravim oli kindlasti parim, mida te akne ravis ette saite võtta ja tänu sellele ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: