varbakyyned 08.02.04 / Nahahaigused

Külastaja küsib:

Tere lugupeetud Dr.Sirje Liiv.

Mul on probleem ning ma ei tea enam kuidas edasi talitada.Olen 25 aastane naisterahvas ning tegelen palju spordiga,eriti pikamaa jooksuga.Suvel juhtus selline asi,et m6lema jala suure varba kyynte all tekkis nagu verevill ning kui see katki laks,tuli yhel varbal kyys paris maha ning praegu nagu kasvaks uus asemele,aga teisel jalal ei tulnud kyys paris maha ning ma ei oskagi ytelda,et kas see on praegu vana v6i uus kyys mis varbal peal on,igaljuhul naeb ta vaga inetu valja.Kaisin ka nahaarsti juures,arst ytles,et kyys on traumeeeritud ning kirjutas valja exoderili,mida olen ka siis juba tykk aega kasutanud.Ma tean,et kyyned kasvavad tagasi vaga aeglaselt,aga viimasel ajal on see kyys ,mis pealt ara pole tulnud kuidagi valu hakkanud tegema nagu kasvaks naha sisse ning naeb selline kole ja laineline valja.Suvi on varsti jalle tulemas ning ma ei tea,kas ma paeksin uuesti arsti poole p66rduma ja laskma kuidagi see kyys eemaldada,et ta siis uuesti tagasi saaks kasvada.Oskate ehk n6u anda,et kuidas kiiremini sellest inetusest lahti saada,olen teile vaga tanulik.Tervitades,Meeli

Arst vastas:

dr Sirje Liiv

Dermatoveneroloog

Nahaarst dr. Sirje Liiv erapraksis

Kui küüs on nakatunud seenega, ei aita küüne eemaldamine, kuna uus küüs kasvab samasugune. Küünte traumeerimisega võib kaasneda seeninfektsiooni küüneplaadi alla levimine. Et asjas edasi jõuda, oleks mõtekas paluda nahaarsti lasta teha analüüs seentele. Kui seeneproov osutub negatiivseks ja küüs teeb teile valu, peaks konsulteerima kirurgiga. Positiivse seeneproovi korral tuleks ette võtta seenevastane tablettravi.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Nahahaigused

Psoriaas

Tere,
Nahaarstil käies,kuskil 2 aastat tagasi,ütles ta,et mul käel on psoriaas ja määras raviks kreemi - 0,05% Dermovate cream.Kas mu kandadel on ka psoriaas?Kuidas ma peaksin seda kreemi kasutama?Ma ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Psoriaasi jaoks on olemas ka teised ravimid peale Dermovate. Psoriaasi ravimid on kõik retsepti alusel.
Kui Teile midagi muud ei soovitatud, haiguse olemust ei selgitatud ega vastuvõtule ...

Loe edasi

Reie sisekülg on punane

Tere, tekkis mõnda aega tagasi reie siseküljele punased laigud.
Algus sügelesid, aga nüüd enam ei pane tähelegi, sügelus jäi järgi, aga laigud on ikka alles.
Sooviks teada, millest need on ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Tavaliselt on punetuse põhjuseks reie siseküljel seenhaigus või kontaktdermatiit.
Kui klotrimazooliga määrisite, aga ära ei läinud, siis on kaks võimalust:
1) ravi jäi lühikeseks ...

Loe edasi

Sünnimärk

Tere!

Sooviksin nõu küsida seljalt leitud sünnimärgi osas. Nimelt, avastasin sünnimärgi, mis on hakanud viimasel nädalal pisut sügelema või nö endast märku andma. Oma olemuselt on ta teistest ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Kahjuks ei ole võimalik foto põhjal hinnangut anda, sest hindamisel lähtume mustritest, mida näeb spetsiaalse luubi (dermatoskoobi) abil.
Kui spetsialist vastava instrumendiga vaatas ...

Loe edasi

Sügelev punetis munandil?

Tere.
Mõnda aega olen tähele pannud sügelevat punetist munandil.Mõnikord nagu oleks vähem ja siis tuleks nagu tagasi .Viimasel ajal on kogu aeg.Kreemidega määrimine toimib mõneks ajaks sügelemise ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Pildi järgi vaadates julgen öelda, et tegemiste ei ole seenhaigusega ja seenevastase kreemiga pole enam mõtet määrida.
Soovitan pöörduda nahaarsti juurde, kes vaataks, kas mujal nahal ...

Loe edasi

Lööve kaelal

Tere,
Kaelale on tekkinud lööve, millega tegu võiks olla?

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Õnneks on küsimuse juurde lisatud pilt, kuigi sümptomite kirjeldus on napisõnaline (kas sügeleb või valutab ka või ei anna tunda?)
Lööve kaelal on kõige sagedamini seotud kontaktallergiaga ...

Loe edasi

punnid seljal

seljale on paari viimase päevaga tekkinud punnid või selline lööve. ei ole valulik ja nagu ka ei sügele. Varasemalt on olnud küll üksikuid punne, aga sellist suuremat kollet pole olnud. Olen kasutanud ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Üks variant, et on tekkinud akne ägenemine (on olemas selline variant nagu acne mechanica, mis võib vallanduda naha hõõrumise/ärritamise tagajärjel). Või ka karvanääpsupõletik mingi ärritaja ...

Loe edasi

Kühm ninal

Nina otsa tuli 2016 augustis mädapunn. Pigistasin punni natuke, et mäda välja tuleks. Punnile tuli koorik peale.
Kuna oli suvine aeg, ujumine jms, siis suutsin korra veel kooriku käterätiga maha ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Püüdke antud piirkonda mitte vigastada ega ise kettu/koorikut maha kraapida.
Kui kühm sellest hoolimata jätkuvalt püsib ja kipub veritsema, soovitan uuesti nahaarsti külastada ja kontrollida, ...

Loe edasi

Lööve nahal

Tere! Millise moodustisega/ löövega tegu võiks olla?

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Arvan, et tegemist on algava lihtohatisega või vöötohatisega. Kui Teil on täna võimalust perearsti juurde pöörduda, siis tehke seda kindlasti, sest viirusevastast ravi on mõttekas alustada ...

Loe edasi

kasvav mügarik

Tere!

Hakkas kasvama selline väike mügarik esimest korda 2016 detsember. Kobrutab ja aeg-ajalt sügeleb. Nüüd on juurde tulnud pisemaid mügarike ja suurem "pesamügarik" aina kasvab edasi. Oleks ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Mulle tundub pildi järgi, et tegemist on korraliku soolatüükaga (neid tekitab viirus).
Kuna on ekseemikreemiga määritud (tavaliselt sisaldab ekseemikreem mingit kortisooni), siis tüükad ...

Loe edasi

Multiformse erüteemi ravi

Pöördun Teie poole suure murega.

Märtsi keskpaigas külastasime perega spaad. Meie 6-aastane tütar veetis basseinis suure osa nädalavahetusest. Viimasel päeval märkasin punetavat nahka tema ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Saan aru Teie sügavast murest lapse nahaprobleemi pärast. Multiformne erüteem (ME) tekib mitmetel põhjustel – infektsioonid (eelkõige HSV ja EBV), ravimite tarvitamine, kokkupuude toksiliste ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: