Kandidoos? 24.11.03 / Nahahaigused

Külastaja küsib:

Tere
Olen 24 aastane noormees
Et Te minu probleemist täpse ülevaate saaksite pean Teile oma loo rääkima.
Olles oma tüdrukust neli nädalat eemal olnud kohtusime taas ja veetsime koos terve nädalavahetuse (14-16 nov). nelja päeva pärast uuesti kohtudes küsi ta minult et kas mul ei sügele kuskilt, vastasin ei. Mille peale tema ütles et temal sügeleb ja et tema on mingit rohtu (Diflucan) võtnud mis selle välja pidi ravima. Sellele lisaks mainis ta veel, et tal on see sama haigus (kandidoos) ka kunagi varem esinenud ja et enne minuga kohtumist on ta ennast lasknud põhjalikult kontrollinud ja kõik täiesti korda ravinud ja ilmselt on ta selle haiguse minult saanud. See järel andis ta ka mulle ühe selle sama kapsli ja ütles et sellest ei ole mingit kasu kui tema ennast terveks ravib, et mina pean sama tegema.
Olen täiesti veendunud et minult ei ole ta seda haigust endale saanud (mainis et see levib sugulisel teel). Kuna ma ei ole viimase aasta jooksul olnud vahekorras kellegi muuga kui temaga (viimased 8 kuud) ja kui see haigus tõepoolest levib ainult sugulisel teel siis on ainuke järeldus see et tema on selle kellegilt teiselt saanud. Nii-siis võtsin selle kapsli ära mõeldes et juhul kui ma tõesti sain temalt selle kandidoosi siis olen ma nagunii juba nakatunud ja et see kapsel mööda külge maha ikka ei jookse.
Kas on olemas ka selline võimalus et see bakter on püsinud tema organismis eelmisest korrast saati ja mingil põhjusel on see aktiveerinud (oli vahetul enne minuga kohtumist haige - köha, nohu jms)?
Hiljem asjapeale mõtlema hakates tuli mulle tõepoolest meelde et peale seda nädalavahetust tundsin tõepoolet natuke sellist valu (mitte sügelust) peenis otsas.
Nüüd viimasel nädalavahetusel (22,23 nov), paar päeva peale selle kapsli söömist on hakanud mu peenise peal toimuma midagi enne olematut. Nimelt tõepoolest sügeleb ja eesnahk on muutunut valuliseks ja punaseks ning natuke nagu krobeliseks. Minu küsimus on järgmine, nimelt kas ma võtsin selle kapsli liiga vara (enne kui haigus aktiivseks muutus) ja see ei ole oma mõju avaldanud või kas ma olin enne terve ja nüüd avaldab see kapsel mulle mingit imeliku mõju? Kas ma pean nüüd veel korra seda sama kapslit võtma?
Põhjus miks ma oma murega ei ole veel arsti poole pöördunud on see et viibin hetkel Soomes ja mul lihtsalt ei ole võimalik iga kell Tallinnasse sõita.
Kas mul on võimalik sellest jamast ka iseseisvalt lahti saada või pean ma siiski arsti juurde pöörduma. Juhul kui pean siis kas te võiksite mulle palun soovitada arsti kelle juurde ma pean pöörduma ja kui kaua ma võin seda asja edasi lükata?
Tervitades
C.S.

Arst vastas:

Airi Põder

dr Airi Põder

Dermatoveneroloog

STD & J erapraksis

Kandidoos naistel on niisugune haigus, mis tekib reeglina organismi tasakaalu puudumise tulemusena ja mitte sugulisel teel saadud nakkuse tagajärjel.
Seega pole mingit alust arvata, et Teie partner oleks kandidoosi saanud sugulisel teel. Naise organism on niivõrd õrn, et ei suuda alati säilitada tasakaalu olukorras, kus ümbritsev keskkond on niivõrd üleküllastunud kõikvõimalikust "keemiast" (ravimid, rasestumisvastased tabletid, pesukaitsmed, sünteetiline pesu jne. jne. jne.) Kui aga naisel on kandidoos genitaalidele tekkinud, siis võib see küll vahekrra ajal kanduda edasi tema seksuaalelu partnerile, mis Teie poolt kirjeldatu põhjal ka tõenäoliselt toimus.
Kandidoosi meestel saab ravida nii suukaudu võetavate preparaatidega (Diflucan) kui ka haiguskoldele kantavate seenhaiguse vastase kreemidaga.
Lokaalset ravi võiksite proovida, aga mul puudub ülevaade kas nende preparaatide saamine Soomes nõuab retsepti või mitte. Seenhaiguse probleemidega võib pöörduda dermatoveneroloogi vastuvõtule.
Seenhaiguse raviga meestel tegelevad eelkõige dermatoveneroloogid

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Nahahaigused

Elidel kreemi kasutamine ja atoopiline dermatiit

Tere! Viimased 3 aastat on septembrist kuni mai kuuni otsaesine sügelenud ja punetanud. Nahaarst kirjutas välja Elideli, nüüd olen seda juba paar kuud igapäevaselt kasutanud. Nii kui lõpetan kasutamise, ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Pimekroliimus (Elidel) ja sellelaadsed ravimid nõrgendavad immuunsüsteemi pigem süsteemsel kasutamisel (tableti või süsti vormis). Paiksel kasutamisel see oht on minimaalne. Elidel on just ...

Loe edasi

Jalal punane valulik "punn"

Tere.
Umbes aasta on mul jala peal "punni" laadne moodustis. Algul tuli käega üle jala tõmmata et aru saada et seal midagi üldse on ja siis oli see ka tundetu ja värvitu nagu oleks soolatüügas imepisike- ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Mõnikord võib olla põhjuseks ikkagi see, et olete kogemata traumeerinud (nt. une ajal). Esialgu võib proovida tsinki või pantenooli sisaldavat lastekreemi (samasugust, mida kasutatakse imikutel, ...

Loe edasi

Punane moodustis

Paar nädalat tagasi tekki parema põlve siseküljele vinnist selline punane laik. See on kuib ja krobeline. Valu ega sügelust ei ole. Kas fotolt nähtu põhjal oleks Teie hinnangul põhjust nahaarstile aja ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Paistab, et selle koha peale hakkab tekkima mündikujuline ekseem. Kergematel juhtudel kaob see ära, kui määrida taavalise niisutava kreemiga - võite apteegist küsida tundliku naha jaoks mõeldud ...

Loe edasi

Lapsel punased laigud

11 aastasel poisil on mõlemal käsivarrel punased ja nahast kõrgemal laigud, mis vahest ka sügelevad kuid mitte alati. Laigud on kuivad ja krobelised ja ringjad. Väga sarnased mingile ekseemile aga ei ole ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Kõige tõenäolisemalt on tegemist mündikujulise ehk nummulaarse ekseemiga. Täielikult ei saa välistada ka psoriaasi, kuid see diagnoos on antud juhul siiski vähem tõenäoline.
Pehmendava ...

Loe edasi

Treclinac ja rasestumisvastased vahendid

Tere!

Mulle kirjutati Treclinac geel ning lugesin infolehelt, et ravimi kasutamise ajal tuleb kasutada rasestumisvastaseid vahendeid. Hetkel kasutan Yasminelle pille, kuid sooviksin teada, ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Imestan, et 5-kuulise Roaccutane raviga näonahk oluliselt ei paranenud. Kas ravimidoos oli ikka piisav?
Treclinac-i kohta ei ole tõestatud, et ta lokaalsel kasutamisel põhjustaks väärarenguid, ...

Loe edasi

Sünnimärk seljal

Tere
Seljal sünnimärk mis on seal koguaeg olnud, kuid viimase kahe kuuga on toimunud märgatav suurenemine. Pilt lisatud.

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Arvestades, et konkreetne sünnimärk on kogu aeg olnud ja püsinud aastaid muutusteta, siis ei saa tegemist olla melanoomiga. Ka pildil ei paista silma pahaloomulisuse tunnuseid. Ühes servas ...

Loe edasi

5a. lapsel kõõm

Tere,
Meie 5-aastasel tütrel on peas kõõm (just pealae külgmistel osadel), millest ma mitte kuidagi lahti ei saa. Vahepeal oli olukord parem, nüüd viimastel kuudel on jälle eriti välja löönud. Oleme ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Imikutel on kõõm sage nähtus. Tavaliselt lasteaiaealistel lastel kõõma pole, kuid harvadel juhtudel võib probleem kesta koolini. Kui kõõma eemaldamiseks šampoonist ei piisa, siis võib panna ...

Loe edasi

Vasakul peapoolel juuksekasv ja peavalu

Tere.

Minu probleem seisneb selles, et vasakul peapoolel on juuksed märgatavalt hõredamad ja kasvavad võrreldes parema poolega tunduvalt aeglasemalt. Olen viimase 1,5 aasta jooksul lasknud ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
See, et juuksekasv peanaha erinevatel pooltel on erinev, on tavapraktikas üsna levinud nähtus.
Kui olete märganud, et kasvu erinevus tekkis samal ajal, kui algasid peavalud, siis oleks ...

Loe edasi

Kärnad peas

Tere
Olen mures oma ebahariliku kõõma või kärnadega peas mis llmselt loomulikul moel ei taha paraneda pigem tekib neid juurde pea pinnale.
Esialgu ilmnesid need ainult otsmikul kaks sellist ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Lööve peanahal ja peenisel ei pruugi omavahel muus seoses olla, kui kaudselt. Nimelt paljud nahahaigused ägenevad, kui organismi on üldises madalseisus, mida võib põhjustada stress, magamatus, ...

Loe edasi

Kipitav punane laik mõlemas põlveõndlas

Mul on punane laik mõlemas põlveõndlas. Algul oli laik hele, naha värvi, ketendas, Nüüd on punane ja ketendab. Tekkis 6 päeva tagasi, punaseks läks eile. On olnud 3,5 aastat tagasi puuk kõhu peal, punetust ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Borrelioos avaldub tavaliselt kiiremini kui 3,5 aastat. Pildi järgi arvan, et tegemist on pigem dermatiidiga ehk nahapõletikuga, mille põhjuseks võib olla talviselt kuiv nahk ja mõni nahka ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi