Nahaärritus ? 21.10.03 / Nahahaigused

Külastaja küsib:

Tere,
Pöördun Teie poole järgmise küsimusega. Nimelt on minu elukaaslasel (23.a.)juba umbes aasta algusest alates naha peal punased umbes 0.5 cm läbimõõduga laigud, millest osad teatud aja pärast kattuvad kärnaga. Nahk on tal üldse väga kuiv ning kohati meenutab isegi vanainimese nahka. Eriti tulevad punased laigud esile peale dushi all käimist. Laigud, mis kärnaga kattuvad on peamiselt käsivarte siseküljel, puusadel ning jalareite tagumisel küljel. Mõni laik läheb külalltki suureks (isegi 1 cm läbimõõduga) ning mõne aja päras tuleb kärn pealt ära. Sügelus puudub. Kevadel pöördus elukaaslane ka antud probleemiga arstide poole. Perearst soovitas määrida nahale Sibicort kreemi ning ütles, et tegemist on nahaärritusega. Kreemi määrimise tagajärjel mõne aja pärast enamik laike kadus, kuigi armid jäid alles. Sai käidud ka nahaarsti juures, kes soovitas nahka niisutavate kreemidega kreemitada. Suvel tundus juba, et laigud hakkavad kaduma. Nüüd on aga nahaärritus samal kujul kui varem tagasi tulnud. Elukaaslane küll kreemitab nahke pealt dushi all käimist, kuid nahk on jätkuvalt kuiv ning kärnad tekivad endiselt nahale. Milles võib olla probleem? Kas tegemist võib olla mõne tõsise haiguse väljendumisvormiga või lihtsalt nahaärritus? Kas see on üldse ravitav ning mis selleks peaks tegema? Oleme juba väga mures selle pärast. Nakkav see ei saa olla, kuna minul taolisi laike ja kärnasid tekkinud ei ole. Ehk oskate nõustada. Aitähh!

Arst vastas:

Airi Põder

dr Airi Põder

Dermatoveneroloog

STD & J erapraksis

Teie küsimustele vastamiseks tuleks siiski uuesti pöörduda nahaarsti vastuvõtule täpse diagnoosi saamiseks. Ilma haiguskollet nägemata ja teinekord ka vajalikke uuringuid tegemata pole võimalik haigust diagnoosida ega seega ka prognoosida kas tegemist on nahaärritusega või mõne tõsisema haigusega.
Kui Teile seni ravi ordineeritud ravi pole andnud tulemusi, siis tuleks kindlasti minna dermatoloogi vastuvõtule tagasi. Väga sageli pole võimalik lahendada patsiendi probleemi ainult ühekordse visiidi käigus.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Nahahaigused

Kuivad, sügelevad pigmendilaigud

Vasemal pool keha küljel on kuivad, aegajalt kihelevad, ketendavad ning punetavad pigmendilaigud (ca 7x7cm nahalapil), mida ajapiku järjest juurde ilmub. Aegajalt kaenlaalused lümfid suurenenud-valulikud ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Retirides on tõhus ravim ja tõhusatel ravimitel on sageli ka märkimisväärseid kõrvaltoimeid, punetus ja nahaärritus on Retirdese puhul tavalised.
Antud juhul tundub mulle, et probleem ...

Loe edasi

Valged punnid peale tugevat kratsimist

Tere!

Tänan, sain Teie vastuse. Püüan uuesti lisada pildi, minu poolt on see lisatud ehk on probleem portaalis. Juhul kui Te ei ole pilti saanud, siis jätke see kiri palun tähelepanuta.

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Seekord on pilt kirjaga kaasa tulnud (ei oska öelda, mis tehniline viperus eelmisel korral oli põhjuseks...).
Sügeliste moodi see pilt hetkel välja ei paista, seega soovitan sügeliste ...

Loe edasi

Psoriaas rinnanibul ja imetav ema.

Mure seisneb siis selles, et nibu ümbruse pruunil osal on psoriaas ja imetan kolmandat kuud beebit. Muidu on mul psoriaas peas üsna tugev, küünarnukkidel ja diagnoositud on ka psoriaatiline artriit. Enne ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Psoriaas on nahahaigus, mis eelistatult haarab nahapiirkondi, mis alluvad mehaanilisel traumale, seega lööbe tekkimine rinnanibule on täiesti võimalik. Nibu piirkonnas võib olla psoriaas või ...

Loe edasi

Ärritus jalalabal

Tere!
Olen kaua aega oma jalgu desinfitšeerinud Chemiseptiga. Olen kartnud, et nakatun küüneseende. Meil majas ühel pereliikmel on küüneseen, ta ravib seda hoolega. Peseme peale iga pereliikme pesemist ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Kardan, et olete jalgade desinfitseerimisega natuke üle pingutanud ja on tekkinud kontaktdermatiit. Esimese asjana lõpetage koheselt nahaärritust esile kutsunud aine kasutamine. Nahaärrituse ...

Loe edasi

razeerimine

Paari päeva pärast peale bikiinipiirkonna razeerimist tekib nahaärritus(punased täpisd.Kas on võimalik neid vätltida?

Vastas dr Sirje Liiv

Peaksite laskma arstil endale välja kirjutada põletikuvastase salvi

Loe edasi

mures ema (lapse näo nahk )

mul on viie kuune poeg . kelle põsel on suur ja sügelev nahaärritus. ka kulmudel ja otsmikul on ärritus. olen kasutanud salve BEPANTHEN JA FUCIDIN H. esimene salv algul võttis ärrituse ära aga siis ...

Vastas dr Heli Raudsepp

Teil tuleks siiski vastuvõtule tulla, et esmalt selgusele jõuda, millega on tegu ning alles siis on võimalik midagi soovitada.

Loe edasi

Nahaärritus

Tere! Sain mõni aeg tagasi prillikandjaks ja üsna varsti tekkis selline probleem: selle koha peal, kus prillid padjakesega ninale toetuvad, tekkis nahaärritus (nahk punane, tursunud ja põletikuline). Padjake ...

Vastas dr Heli Raudsepp

Tegemist on kontaktärritusega. Tavaliselt on ninale toetuvates padjakestes ka metalli ning sageli on põhjuseks nikliallergia. Tuletage meelde, kas olete saanud kanda nn. tavalisi kõrvarõngaid või kella ...

Loe edasi

nahaärritus

Tere! Olen 20.a naine. Mu probleem võib tunduda väike, aga küsin siiski. Umbes nädal aega tagasi ärkasin hommikul ja vöö piirkonnas (kõhu peal) oli mingi punane laik. Päeva jooksul muutus ta suuremaks ...

Vastas dr Sirje Liiv

Kuna olete allergilise nahaga , pakun välja võimaluse, et võib olla hakkasite kandma nikeldatud pandlaga püksirihma või vööd. Kui nii, siis tuleb sellest loobuda ja jälgida, et ka edaspidi ei satuks Teie ...

Loe edasi

nahaärritus

Olen meesterahvas. Probleem on selles, et kubeme ja reie vaheline piirkond higistab, ajab sügelema ja punetab. Jalaseent mul pole. Ühe nahaarsti soovitusel olen nädal aega kasutanud 2 korda päevas Pevisone ...

Vastas dr Sirje Liiv

Kubemevoltides võib esineda päris mitmeid nahahaigusi. Kuigi väliselt on nad üsna sarnased, on ravi olenevalt diagnoosist erinev. .Soovitan Teil uuesti pöörduda dermatoloogi poole, kes määras ravi ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: