RASUNE PEANAHK 09.10.03 / Nahahaigused

Külastaja küsib:

Tere! Olen 40 aastane naine. Minu mureks on alates kümnendast eluaastast olnud liiga rasune peanahk. Hommikuks on juuksed täiesti rasvased olenemata sellest, kas pesen neid hommikul, päeval või õhtul. Samuti on ära proovitud kõik rasueritust vähendavad preparaadid ja ravimtaimed. Olen käinud nahahaiguste arsti vastuvõtul mõned korrad ja lõpuks vastuse saanud, et selle probleemi puhul puudub ravim. Õnneks pole mul kunagi kõõma ega muid peanahaga seotud haigusi olnud. Kas antud juhul võib olla tegemist näiteks hormonaalsete või ainevahetuse häiretega ja millise arsti juurde peaks pöörduma ning milliseid uuringuid tegema.
Ette tänades vastuse eest.

Arst vastas:

dr Sirje Liiv

Dermatoveneroloog

Nahaarst dr. Sirje Liiv erapraksis

Kui teil peale juuste rasususe muid kaebusi ei ole olnud, on tõenäoline, et mingeid hormonaalseid kõrvalekaldeid teil ei ole. Võimalik, et probleem on pärilikku laadi. Kõige õigem oleks muidugi rääkida asjast perearstiga, kes vajadusel otsustab, kas suunata teid edasi spetsialistide juurde.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Nahahaigused

Peanahk sügeleb, ketendab

Tere

Mure on siis selline, et peanahk sügeleb vähesel määral, suurem probleem on aga, et nahk ketendab, kuivab, olen sellega juba ammu vaevlenud ning üritanud erinevaid šampoone kasutada, ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Peanaha sügelus ja ketendus kaasneb kõige sagedamini peanaha seborroilisele dermatiidile, mis vaevab pidevalt või episoodiliselt kuni 10% täiskasvanutest. Tavaliselt aitab selle puhul hästi ...

Loe edasi

tere.

suguti nahal sellised kõvad valged punnid.juba kaua aega.arvan et mul rasune nahk.pigistades tuleb valget möga.mida peale hakata???tänan.

Vastas dr Heli Raudsepp

Selleks, et Teile kindel vastus anda, peaksin Teid nägema.

Loe edasi

Peanahk

Olen mures pikemat aega peanahal olevate punaste vistrikega. Juuksed on välja langenud ja saavutanud kriitilise priiri. Olen konsulteerinud nahaarstiga ja ravinud Aplicortiga ja Aplicort N-iga. Mis see ...

Vastas dr Heli Raudsepp

Kahjuks Teid nägemata ei saa ma midagi öelda. Teie kirjeldused klapivad mitmele erinevale peanahahaigusele.

Loe edasi

rasune peanahk

Tere!
Kirjutan Teile, sest mul on probleeme liiga rasuste juustega. Igal hommikul pesen pead, aga õhtuks on juba jälle mustad. Olen proovinud mitmeid sampoone rasustele juustele, nii palsamiga kui ...

Vastas dr Heli Raudsepp

On teada, et umbes 20%-l ravitutest tuleb teha esimese kolme aasta jooksul kordusravi Roaccutanega. Mina pole veel kohanud inimest, kes peaks seda saama kolmandat korda. Oluline oleks teada, mis on Teie ...

Loe edasi

Peanaha ketendamine

Tere,
Mind vaevab juba mitmeid aastaid penaha ketendamine või kõõm. Tavalised kõõmašampoonid (Nivea, Head&Shoulders jne) ei paranda peanaha seisuhorda üldse. Nizoral on varem aidanud, kuid pärast ...

Vastas dr Sirje Liiv

Seenhaigusega tegu ei ole, kuid nahaarsti juurde peaksite küll minema. Nahaarstid on kõigis polikliinikutes olemas. Eranahaarstide juurde saate kiiremini Info on mitmetes infoallikates, samuti internetis ...

Loe edasi

akne

Olen hädas vistrikega, mis ei taha ära kaduda. Eriti palju on neid suu ümber. Kuidas peaksin toimima?Hakkasin tarvitama Skinoreni Scheringi firmalt. Mu näonahk on üsna rasune ja ma ei tea , milliseid puhastus- ...

Vastas dr Sirje Liiv

Vistrikulise näonaha hoolduseks sobivad hästi apteegis vabamüügil olevad Eucerini tooted probleemsele nahale. Täpsemat infot saate apteegist.

Loe edasi

peanahk

Aasta tagasi sügeles peanahk ja juukseid tuli ka palju välja,kuid nahaarst ei leidnud midagi, mis seda võiks põhjendada.Ajapikku hakkasid kasvama jälle uued juuksed ja kõik oli ok.Nüüd vahel tekivad peanahal ...

Vastas dr Heli Raudsepp

Teie kirjelduse alusel võiks arvata follikuliiti, kuid täpsema diagnoosi ja ravi määramise tarvis peaksin Teid nägema. Teile vajaminevad ravimid on retseptiravimid.

Loe edasi

Kõõm

Tere,



Olen hädas kõõmaga. Nizoral šampooni olen kasutnud juba kaks pudelit järjest ( alguses tihedalt, hiljem kord nädalas ). Aga kõõm on alles. See on selline "kinnine" kõõm, ...

Vastas dr Sirje Liiv

Teie poolt kirjapandu põhjal võib arvata, et tegemist on peanaha ja muu naha psoriaasiga. Nizoraliga peapesemise peaksite lõpetama ja edaspidise ravi osas nõu küsima nahaarstilt. Psoriaas on krooniline ...

Loe edasi

acne

Acne ,. kestus17 aastat.Praegu tarvitan Harmonet ja Doxycyclini juba 2kuud.Tulemust ei ole,nahk väga rasune,pustulid ja paapulid tekivad lõua ja kaela piirkonda.naistehaigusi pole.Kas on lootust acnest ...

Vastas dr Terje Kukk

Akne on ravitav haigus.

Momendil on Teil ravi juba alustatud. Kindlasti rääkis teile ravi ordineerinud arst, et see ravi on pikaajaline ( 6 kuud, vajadusel rohkemgi). Ravitulemustest saame ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: