Kaalust juurde saamine 19.11.17 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mul on olnud juba pikemat aega kaaluga probleeme, olen 157 cm pikk ja kaalun 43 kg. Tahaksin väga kaalust juurde saada, mida peaksin sööma?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Esimese olulise asjana tuleb jälgida, et söögikorrad oleks võimalikult regulaarselt. kaalust juurde saamiseks ei tohiks söögikordade vahed olla oluliselt pikemad kui 3 tundi. Päevas peaks olema 3 põhisöögikorda ja 1-2 vahepala. Iga põhitoidukorra koostisesse kuulugu teraviljatooted (kaerahelbed, riis, tatar, täistera-leivatooted, jmt) ning valgurikkad tooted (kodujuust, kohupiim, kana, kala, oad, läätsed). Maiustused ja magusad pagaritooted kaalu tõstmisele kaasa ei aita. Toit peab olema väga mitmekülgne ning maiustustega olla pigem mõõdukas. Söömise kohta saab lisainfot leheküljelt toitumine.ee
Parimatega, dr. Ehala