Ülekaalulisus tervislikku toitu süües 27.05.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
nimelt nägin ühte telesaadet, kus naine, kes sõi supertervislikult, oli ülekaaluline. Ma ei saanud aru, kuidas selline asi võimalik on. Kas saab muutuda ülekaaluliseks täielikus taimetoitluses? Kui arvestada, et pähkleid ei söö väga tihti.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna ei tea, millisest saatest on jutt, siis on ka raske kommenteerida. Saan vaid öelda, et taimetoitlastel võivad samuti sõltuvalt menüüst esineda kaaluprobleemid. Liigsed kalorid võivad tulla ju teatud teraviljatoodetega, sojatoodetega, maiustustega, taimeõlidega või siis pähklitega, jmt liialdamise arvelt. Lisaks kehtib ka taimetoitlaste puhul üldteada reegel, et see mida ei kulutata salvestatakse.
Heade soovidega, dr.Ehala