Kaalutõus 01.09.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Olen 20-aastane neiu ja probleem on kaalutõusuga. Olen pisikesest saadik tegelenud spordiga ja toitun ka tervislikult. Teen nii jõu- kui ka kardiotrenni. Kaalun 69kg ja olen 156cm pikk. Viimased 5kg tulid sellel kevadel ja paari kuuga. Olen väga liikuva eluviisiga ja töölgi liigun palju ning ma ei saa aru, kust see ülekaal tuleb. Viimased kuud olen ka toitumiskava jälginud. Kogu oma toitu kaalunud, aga ei mingit kaalulangust. Kaal kõigub ainult 1-2kg.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Võimalik, et sportliku eluviisi harrastajana oletetublisti kasvatanud ka lihasmassi. Soovides aga kaalu kaotada peaks üle vaatama nii toitumise kui valitud spordiala(d). Kuna olete küllalt väikest kasvu, siis esimese asjana tuleks paika panna päevane toiduga sadav energia, mis lubaks kaalu mitte juurde võtta, viimast pigem langetdes. Kuna mul puuduvad täiendavad andmed, ei saa makaloraaži kohta väga täpset soovitust teha, aga oletuslikult pakuks välja, et nädala keskmine võiks tulla 1500 +-kcal/päeva kohta.
Saate abiks kasutada nutridata.ee toitumisprogrammi ning kui hätta jääte, võite tulla vastuvõtule. Registreerumine: toitumine@kliinikum.ee
Parimatega, dr.Ehala