Linaseemnetoodete ohutus 05.01.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Sooviksin küsida, et kas on alust karta, et ca 1-2spl linaseemnete (kuumutamata) ja paari spl täie linajahu (Mooste ) söömine päevas võiks olla kahjulik? Mõtlen just seda sinihappe poolt. Olen selliseid koguseid tarbinud juba mitu aastat, aga üha enam on kõrvu jäänud, et kuidas ikka julged jne. Seega sooviksin vastust teilt. Olen lugenud teie varasemat postitust, kus suunasite tootja artiklile, see aga ei ole ammendav.
Heade soovidega!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui olete lugenud minu eelnevat postitust, siis ei oska ma teile suurt midagi lisada. Teoreetiliselt on võimalik sinihappe mürgistus, kuid suure tõenäosusega seda kirjas toodud kogustest siiski ei saa. Samas on mainitud tooted tundlikud välistingimustele (valgus, temperatuur, jm), mis võivad viia organismi kahjustavate ühendite tekkele. Oluline on pöörata tähelepanu toodete säilitamisele vastavalt juhenditele. Teadmata, mis põhjustel linaseemneid taoilstes kogustes pidevalt tarvitate, soovitaksin teil siiski enda jaoks oma vajadused veel kord läbi kaaluda. Isiklikult ma pidevalt ja kirjas toodud koguses antud tooteid ei tarbiks.
Heade soovidega, dr.Ehala