Kaalutõus pärast pillide vahetust 01.08.11 / Toitumine ja ülekaalulisus

Külastaja küsib:

Vahetasin umbes 2 kuud tagasi välja Femina35 pillid, kuna olid liiga kõrge hormoonisisaldusega ning arst leidis, et need mõjuvad organismile halvasti. Asemele kirjutati pillid Yaz, mis peaks olema väikese hormoonisisaldusega. Mure tekkis, kuna 2 kuu jooksul on lisandunud ligi 7kg. Toidukogused ei ole suurenenud ja treening on jätkuvalt sama regulaarne. Kas pillide vahetamine võis keha hormoonid sassi ajada või millest võib selline kaalutõus tingitud olla?

Arst vastas:

Kristel Ehala-Aleksejev

dr Kristel Ehala-Aleksejev

Sisehaiguste arst

Tartu Ülikooli Kliinikum

Tere.
Lisandunud seitset kilo ma küll hormoonpillide arvele ei paneks. Teatud juhtudel võib kaal pisut muutuda, kuid siiski mitte nii palju. Siin on oletatavasti tegu mingite muude kaalutõusu soodustavate faktoritega. Esimese asjana annan tavapärast nõu hakata pidama toitumis- ja trennipäevikut ning vaadata, kas söödud kogused on ikka vastavad teie vajadustele. Kui kaalutõusu põhjus ei selgu võib pidada nõu ka oma perearstiga. Kui arvate, et teatud määral võivad pillid siiski teie kaalutõusus süüdi ollla, paksite ehk veel kord püüdma preparaati vahetada.
Heade soovidega,
dr.Ehala

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Toitumine ja ülekaalulisus

Kaalutõus

Tere!
Hakkasin rasestumisvastaseid pille tarbima umbes 4a tagasi ja viimase aastaga on kaal märgatavalt tõusnud (pea 20kg). Kas see kaalutõus võib olla tingitud sellest, et olen pille pikalt tarbinud? ...

Kristel Ehala-Aleksejev

Vastas dr Kristel Ehala-Aleksejev

Tere.
Mõnikord võivad rasestumisvastased pillid anda mõnekilose kaalulisa, kuid 20 kg kaalutõusu pole kindlasti seotud beebipillidega, vaid siin on mingi muu põhjus. Vaadake üle oma toitumine, liikumisaktiivsus ...

Loe edasi

Kaalutõus

Tere
Olen 180 cm pikk naine ja pärast sos-pillide kasutamist on mu kaal hakanud järjest tõusma. Olen umbes kahe kuuga juurde võtnud 9kg. Kui enne kaalusin umbes 63kg, siis nüüd kaalun ma 72kg. Kas ...

Kristel Ehala-Aleksejev

Vastas dr Kristel Ehala-Aleksejev

Tere.
Sellises suurusjärgus kaalutõusu üksi mainitud pillide arvele küll ei tahaks panna. Küsin üle olemaks kindel, et saan õigesti aru. Kas kasutate pidevalt sos-pille ja ei pidanud silmas igapäevaselt ...

Loe edasi

Pillidest tingitud kaalutõus - mida süüa?

Tere

Tahaksin küsida sellise teema kohta, et mida süüa-juua, kui kaalutõus on tingitud pillidest. Nimelt võtsin neid aasta tagasi, neid mitte võtnud enam olen ligi pool aastat. sellest ajast ...

Kristel Ehala-Aleksejev

Vastas dr Kristel Ehala-Aleksejev

Tere.
Mingit spetsiifilist dieeti antud juhul tegema ei pea. Selgitage välja, milline on teie energiavajadus vastavalt soovitud kaalule, teie kasvuleja liikumisaktiivsusele ning pange selle järgi ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: